Business Internaţional

De ce riscă fabricile chineze şi coreene din Ungaria să nu-şi înceapă activitatea niciodată?

De ce riscă fabricile chineze şi coreene din Ungaria...

Autor: Catalina Apostoiu

14.10.2023, 13:30 24416

♦ Potrivit unui ziar filipinez, Ungaria „îşi deschide porţile pentru mai mult de 6.000 de muncitori din Filipine“.

Sute de mii de unguri muncesc în ţări din vestul Europei pentru salarii mai mari. Prin urmare, între 60.000 şi 80.000 de oameni lipsesc de pe piaţa muncii din Ungaria.

Drept rezultat, guvernul maghiar a înlesnit importul de forţă de muncă din Asia pe plan local, însă fabricile chineze la care oamenii respectivi vin ar putea să nu-şi înceapă niciodată operaţiunile din cauza problemelor semnificative pe care le întâmpină compania de stat maghiară din sectorul transportului feroviar MAV, notează Daily News Hungary.

Potrivit unui ziar filipinez, Ungaria „îşi deschide porţile pentru mai mult de 6.000 de muncitori de fabrică şi calificaţi din Filipine“. Aceasta după ce aproape 4.000 de muncitori filipinezi au sosit pe piaţa maghiară anul trecut.

Guvernul maghiar a facilitat angajarea de muncitori din Filipine şi pro­tecţia acestora. În timpul verii, au apărut veşti despre planurile de anga­jare a 10.000 de muncitori din Filipine.

Anterior, guvernul Ungariei a negociat cu Vietnamul cu privire la atragerea de muncitori locali în Ungaria. Noua forţă de muncă este necesară pentru noile fabrici producătoare de baterii pe care chinezii şi sud-coreenii plănuiesc să le construiască pe plan local.

Guvernul susţine această schemă pentru că crede ca viitorul este al maşinilor electrice şi, în pofida unei îndelungate campanii antimigraţie, acesta ajută străinii să vină şi să muncească în Ungaria.

Doar fabrica CATL din Debrecen va avea nevoie de aproximativ 9.000 de angajaţi de la începutul anului 2025.

Totuşi, ar putea exista o problemă în ceea ce priveşte noile fabrici de baterii.

Infrastructura feroviară a Ungariei nu a ţinut pasul cu planurile grandioase de dezvoltare. Dimpotrivă, reţeaua de căi ferate a MAV este în deteriorare de decenii. Din acest motiv, guvernul a cerut renovarea urgentă a unui segment al liniei Viena-Budapesta.

Totuşi, toate liniile sunt devastate şi superaglomerate, astfel că noile fabrici nu vor putea transporta bunurile prea uşor. Când guvernul a atras investiţiile respective în Ungaria, această situaţie a fost trecută cu vederea, însă acum iese în forţă la suprafaţă.

Transportul este esenţial pentru astfel de investiţii. Materia primă vine din Koper, Trieste, Rijeka, Hamburg sau Ucraina, iar produsele ar urma să iasă din Ungaria tot pe calea ferată.

Totuşi, proiectul liniei Belgrad-Budapesta a fost stopat pentru că firmele chineze şi maghiare nu-l puteau realiza în linie cu directivele UE.

În plus, costurile au crescut extrem de mult din cauza inflaţiei, iar bugetul este gol. Prin urmare, chinezii sunt îngrijoraţi în legătură cu modul în care îşi vor transporta bunurile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO