Business Internaţional

Cum a învins o bonă cea mai mare bancă din SUA: povestea comisionului de 5 dolari

Cum a învins o bonă cea mai mare bancă din SUA: povestea comisionului de 5 dolari

Autor: Claudiu Ilioiu

05.11.2011, 16:22 8470

Molly Katchpole, o proaspătă absolventă a unei facultăţi are 2,200 de dolari pe numele său, două job-uri cu jumătate de normă (unul dintre ele ca bonă) şi îşi descrie situaţia financiară ca fiind una limitată.

Aşadar,atunci când Bank of America a anunţat că va începe să taxeze deţinătorii cardurilor de debit cu 5 dolari pe lună, Katchpole a pornit o petiţie online care a atras peste 300,000 de semnături. Săptămâna aceasta, Bank of America - cea mai mare bancă din SUA, după activele deţinute - a bătut în retragere, scrie MSNBC.

Acum, tânăra de 22 de ani se bucură de faptul că a reuşit să pună capăt taxei pentru cardul de debit.

"Cred că cea mai importantă calitate a unui om este abilitatea de a empatiza cu ceilalţi",susţine ea." Când am început prima oară petiţia, şi chiar şi acum, oamenii îmi spuneau <doar închideţi contul bancar şi treci la o altă bancă>. Cred că oamenii uită cu uşurinţă că nu oricine îşi poate închide contul şi poate aplica pentru un credit de împrumuturi. Sunt cartiere unde există doar o bancă."

Într-un paragraf al petiţiei tânăra precizează:" Poporul american a ajutat Bank of America pe timpul crizei financiare pe care bancherii au provocat-o. Cum se poate justifica faptul că încă 60 de dolari sunt luaţi pe an de la clienţii posesori de carduri de debit? Este inadmisibil."

La scurt timp după ce Bank of America a anunţat ca a introdus comisionul, ea a publicat petiţia pe Change.org, un site ce susţine interesele cetăţenilor şi permite lansarea unor campanii pe diferite teme.
După ce banca a renunţat la taxă, Change.org a publicat pe pagina de întâmpinare mesajul: "Am câştigat."

"Este o dovadă nemaipomenită a potenţialului puternic pe care oamenii obişnuiţi îl pot avea când se unesc", susţine Ben Rettray, fondatorul şi managerul site-ului.

Michael McCauley, purtatorul de cuvant al Protecţiei Consumatorului, susţine că petiţia a fost un semn că Bank of America şi-a subestimat clienţii, la fel cum Netflix a făcut atunci când a încercat să îşi desprartă afacerile ce includeau închirierea DVD-urile , de cele online. McCauley a numit-o pe Katchpole o inspiraţie pentru clienţii care simt că sunt trataţi inadecvat."Problema cardului de debit a împins-o peste limită, uitaţi la ce impact a ajuns. Cred că este remarcabil.", afirmă el.

Cu unLIKEla pagina de Facebook a Ziarului Financiar (www.facebook.com/ZiarulFinanciar) veţi fi conectaţi în timp real la cele mai importante ştiri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO