Business Internaţional

Constructorii auto au decis ca au nevoie de restructurare

02.03.2004, 00:00 14



Grupul german Volkswagen, cel mai mare producator de autovehicule din Europa, si-a propus sa isi diminueze costurile cu 2 miliarde de euro, in 2004 si 2005, potrivit publicatiei germane Der Spiegel.



La sfarsitul saptamanii trecute, Volkswagen a anuntat ca va lansa un program de reducere a cheltuielilor si a investitiilor, dupa ce profitul din 2003 a scazut la jumatate, iar vanzarile celui mai recent model Golf s-au situat sub asteptari.



Articolul din Der Spiegel, care nu citeaza surse, sugereaza ca producatorul german ar putea rata obiectivul privind majorarea volumului de vanzari din 2004 de la 5 milioane de autovehicule la 5,5 milioane, din cauza conditiilor economice nefavorabile care afecteaza piata auto.



Mai mult, potrivit Der Spiegel, directorul executiv Bernd Pischetsrieder a afirmat in fata consiliului de administratie ca profitul ar putea scadea si mai mult, daca economia nu se va redresa suficient si moneda americana va ramane la un nivel scazut.



Grupul german, care a devenit unul dintre cei mai putin profitabili producatori de autovehicule din Europa, a anuntat in luna ianuarie ca profitul operational din 2003 a scazut cu 48%, la 2,49 miliarde de euro.





Fiat isi redefineste structura



Grupul italian Fiat intentioneaza sa separe in doua entitati distincte operatiunile financiare si activitatile industriale, adoptand o structura implementata de concurenti precum General Motors si Ford, a indicat ieri Financial Times.



Potrivit unei surse apropiate grupului, constructorul auto vizeaza sa uneasca diviziile de finantare ale fiecareia dintre unitatile industriale, incluzand participatia de 49% la capitalul Fidis, care ofera credite cumparatorilor de automobile Fiat.



Saptamana trecuta, producatorul de autovehicule infiintat in urma cu 105 ani a anuntat o pierdere neta peste previziuni pentru 2003, dar a indicat ca planul de restructurare menit sa-l aduca la echilibru la nivel operational a inceput sa dea rezultate in ultimul trimestru al anului trecut. Fiat a inregistrat o pierdere neta de 1,9 miliarde de euro, in 2003, in scadere fata de deficitul record raportat in 2002, respectiv 4,3 miliarde de euro. Totodata, pierderea operationala a scazut fata de 2002 de la 762 milioane de euro la 510 milioane de euro.



Declinul vanzarilor de autovehicule si acumularea unor datorii ridicate au impus aplicarea unui program drastic de restructurare a grupului si vanzarea unor active, pe parcusul anului trecut.





Noua fabrica Hyundai



Cel mai mare producator auto din Coreea de Sud, Hyundai Motor, ar putea anunta astazi care va fi amplasamentul noii sale uzine europene, ce urmeaza sa fie construita cu o investitie de 1,1 miliarde de euro, au declarat oficiali ai companiei.



Hyundai, detinut in proportie de 10% de grupul german DaimlerChrysler, a avut de ales intre Slovacia si Polonia, ambele tari oferind facilitati pentru obtinerea proiectului, care va da cu siguranta un impuls economiei tarii gazda.



"Nu negam ca Slovacia este in continuare cel mai puternic candidat", a declarat un oficial al Kia Motors.



Constructia fabricii, care va avea o capacitate finala de productie de 300.000 unitati pe an, ar putea incepe in primul semestru din 2004, finalizarea fiind programata pentru semestrul al doilea din 2006. Fabrica va deveni operationala in 2007 si va produce autovehicule marca Kia.
anca.stoicescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO