Business Internaţional

Companiile investesc mai multi bani in publicitatea online

11.06.2007, 22:33 19

Publicitatea online se face inca o data remarcata pe o piata a publicitatii aflata in declin, conform statisticilor realizate de doua mari companii de cercetari, scrie CNN Money.
TNS Media Intelligence a anuntat ca cheltuielile cu publicitatea online, care nu includ motoarele de cautare, au crescut cu 16,7% in primul trimestru, ajungand la 2,7 miliarde de dolari (2 mld. euro). Cheltuielile totale cu publicitatea au scazut cu 0,7 procente.
Publicitatea pe canalele media traditionale isi pierde din popularitate. Conform TNS, sumele alocate publicitatii prin radio si televiziune au scazut cu 2%, in timp ce in presa scrisa a avut loc o scadere cu 5% in primul trimestru.
Pe de alta parte, Interactive Advertising Bureau, in colaborare cu PricewaterhouseCoopers, a anuntat ca cheltuielile cu publicitatea online au crescut cu 26%, pana la 4,9 miliarde de dolari (3,6 mld. euro).
Asadar, nu e de mirare ca odata cu cheltuielile cu publicitatea online cresc si sumele din conturile firmelor media cu activitati pe internet. Actiunile Google, cel mai accesat motor de cautare din lume, au crescut cu aproximativ 13% anul acesta.
Google a beneficiat mult de explozia publicitatii legate de cautarea dupa cuvinte-cheie, dar incearca sa isi majoreze si veniturile aduse de alte metode de publicitate, cum ar fi bannerele sau clipuri video. Pe langa acestea, Google a preluat platforma video online YouTube anul trecut si a anuntat in aprilie ca va prelua DoubleClick, o companie de plasare pe internet a reclamelor.
Clayton Moran, analist la Stanford Group, a declarat ca se asteapta anul acesta la o crestere cu 25% a cheltuielilor cu publicitatea online. El prevede un viitor "insorit" atat pentru Google si Yahoo, cat si pentru companiile mai mici din industria publicitatii: ValueClick si Marchex.
Actiunile companiei ValueClick au crescut cu 35% in acest an, pe fondul speculatiilor ca firma ar putea fi tinta unei oferte de preluare. Actiunile companiei Marchex, care a cumparat mai multe domenii de internet si care este specializata pe publicitate locala, au crescut cu 13% anul acesta.
"Platforma de advertising online va continua sa se dezvolte datorita faptului ca acum sunt la moda spoturile publicitare bazate pe videoclipuri", a declarat Marianne Wolk, analist al Susquehanna Financial Group. Ea a adaugat ca previzioneaza pentru Google venituri de 300 de milioane de dolari din spoturi publicitare video. Wolk crede ca veniturile din pubicitatea video online vor atinge suma de 1 miliard de dolari anul viitor.
Pe masura ce numarul internautilor creste, companiile din mediul traditional isi fac aparitia in mediul online: News Corp, Walt Disney, CBS, Viacom, Time Warner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO