Business Internaţional

Cererea pentru inghetata a impulsionat vanzarile Nestle

24.10.2003, 00:00 59

Nestle, cel mai mare producator de alimente din lume, a anuntat ieri ca rata de baza de crestere a vanzarilor din primele 9 luni a fost de 5,4 procente, datorata in principal marcilor de inghetata si apa imbuteliata.
Din pacate, aprecierea francului elvetian a neutralizat acest castig, iar producatorul cafelei Nescafe si al mancarii pentru pisici Friskies si-a vazut vanzarile diminuandu-se cu 2,4%, pana la 64,6 miliarde de franci elvetieni (48,9 miliarde de dolari). Aceasta scadere a fost totusi mai mica decat se previzionaze. La un curs valutar constant, cifra de afaceri a crescut cu 6,8%, insa efectele negative ale cursului valutar s-au ridicat la 9,2%.
"In ansamblu, este vorba de o performanta solida si de o diferenta accentuata fata de grupul anglo-britanic Unilever", a declarat Rudi Buxtorf, analist la Coutts Bank Switzerland. "Este o continua competitie, insa Nestle are capacitatea de a se mentine in pozitia de lider", a adaugat el.
Reprezentantii Nestle au previzionat ca vanzarile vor creste pe tot anul cu 5-6 procente, eliminand influentele cursului valutar. De asemenea, grupul va avea parte si de o imbunatatire a indicatorului EBITA (profit inainte de dobanzi, impozit si amortizare) raportat la cifra de afaceri.
"Grupul estimeaza ca impactul cursului valutar se va stabiliza in ultimul trimestru al anului si considera ca profitul inainte de impozite si dobanzi, raportat la cifra de afaceri si calculat pe tot anul, va creste", a declarat Nestle.
Wolfgang Reichenberger, directorul financiar al grupului, a declarat ca datorita vanzarilor puternice de inghetata din aceasta vara, mai ales in Europa, cota de piata a Nestle a crescut. Pe acest segment, Nestle concureaza cu Unilever si Mars.
Dupa criteriul vanzarilor, divizia din care fac parte produsele din lapte, cele dietetice si inghetata este cea mai importanta, aducand in primele 3 trimestre peste 13 miliarde de dolari si adaugand un procent la rata de crestere interna a Nestle.
Preturile de vanzare ale celor mai importante marci - sosurile Maggi sau pastele Buitoni - au fost majorate in acest an, ceea ce a ajutat la contracararea efectelor negative pe care le-a avut epidemia de pneumonie atipica din Asia si lipsa de vigoare a economiei mondiale.
Nestle implementeaza in prezent o serie de programe menite sa economiseasca cel putin 6 miliarde de franci (4,54 mld. dolari) in 5 ani, adica pana la sfarsitul lui 2006. In acest an, costurile se vor reduce cu 800 de milioane de franci. anca.stoicescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO