Business Internaţional

Cartofii prajiti si cheeseburgerii isi unesc fortele

25.09.2003, 00:00 18



Cartofii prajiti impreuna cu cheeseburgerii isi unesc fortele pentru a oferi Americii cea mai recenta descoperire de senzatie din industria fast-food.



"Cheesebursger fries" sunt bine prajiti, serviti cu sos de barbecue sau ketchup, si au cucerit deja meniurile din Nebraska, Minnesota si Texas, relateaza The New York Times.



Analizand succesul de care s-au bucurat Chicken McNuggets sau batoanele de mozzarella in cadrul lanturilor de restaurante fast-food, asociatia nationala a crescatorilor de vite spera ca noile snackuri vor reinvia popularitatea in scadere a preparatelor din carne de vita printre americani. "Provocarea este de a face consumatorii sa se gandeasca la alte modalitati de a consuma carne de vita", a spus Betty Hogan, director de produse noi in cadrul asociatiei.



Carnea de vita este consumata mai ales sub forma de hamburgeri si friptura si domina in continuare meniurile restaurantelor americane. Totusi, popularitatea consumului de carne este intr-un declin puternic fata de inceputul decadei 1980. Cu douazeci de ani in urma, americanii consumau peste 35 de kilograme de carne de vita pe cap de locuitor, si 25 de kilograme de carne de pui. Consumul de carne de vita a scazut insa la 30 de kilograme in 2001, in vreme ce consumul de pui a crescut la circa 35 de kilograme pe cap de locuitor.



Modificarea preferintelor a fost influentata de popularitatea de care s-au bucurat Chicken McNuggets, introdusi de McDonald's in 1983, care au schimbat modul in care era perceputa carnea de pui de catre consumatori. Brusc, puii deveneau un fel de mancare comod si rapid.



Cartofii prajiti au fost intotdeauna indragiti si profitabili penru restaurante. Insa cheeseburgherii cu cartofi prajiti aduna multe calorii si grasimi, ca majoritatea mancarurilor fast-food. Un singur produs de acest gen contine circa 75 de calorii si 4 grame de grasime, conform New York Times. Formula mai poate fi modificata in sensul scaderii caloriilor, dar asta duce implicit la cresterea continutului de grasimi.



"Credem ca vom vinde cheeseburger fries in valoare de circa 1 milion de dolari anul acesta", spune Rob McLaughlin, vicepresedintele Advance Food, care produce cheeseburger fries. Asta ar bucura desigur asociatia producatorilor de carne. "Am vrea sa punem carne de vita si in desert, daca se poate!", spune Hogan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO