Industriaşii germani se mobilizează pentru salvarea emblemei "made in Germany", ameninţată de un proiect al Comisiei Europene care interzice aplicarea emblemei pe produsele fabricate în cea mai mare parte în Germania. Îngrijorat de efectele pe care noua legislaţia le va avea asupra expor-turilor, principalul motor al economiei germane, guvernul federal a sărit în sprijinul industriaşilor, scrie publicaţia franceză Le Figaro.
Scopul proiectului este de a lupta contra politicilor de dumping chineze. Legislaţia actuală prevede că va fi considerată ţară de origine ţara în care are loc ultima etapă importantă de transformare. Astfel, un automobil în componenţa căruia intră piese de origine străină în proporţie de 90%, dar asamblat în Germania, cel mai mare exportator european, este considerat a fi german. Sectorul auto, al electronicelor şi cel al utilajelor, care au o pondere semnificativă în exporturile Germaniei, vor fi afectate sever de noile reglementări, a avertizat Driftmann. El atrage atenţia şi asupra greutăţii şi costurilor pe care le-ar implica aplicarea proiectului CE, cu impact negativ asupra reputaţiei produselor germane.
Eticheta "made in Germany" a fost impusă în anii 1890 de autorităţile britanice pentru produsele importate din Germania pentru a încuraja populaţia să cumpere bunuri englezeşti. Etichetarea, departe de a fi vătămătoare pentru industria Germaniei, a profitat industriaşilor germani în contextul în care produsele lor erau apreciate în Marea Britanie datorită calităţii ridicate. Berlinul susţine poziţia industriaşilor şi caracterizează ca fiind "justificate" criticile acestora.
"Guvernul nu se va da în lături şi-i va ajuta", a declarat Steffen Seibert, purtător de cuvânt al guvernului.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels