Business Hi-Tech

ZF Live. Stejara Pircan, senior VP commercial, eMAG: Piaţa de dermatocosmetice din România valorează circa 120 mil. euro şi estimăm o creştere de 25% în 2023. Noi suntem la început, dar creştem mai rapid decât piaţa

Stejara Pircan, senior VP commercial, eMAG: Estimările noastre spun că între 18% şi 19% din piaţa de dermatocosmetice este online. Spre exemplu, în Germania este 31%, în Marea Britanie procentul este mai mare, deci clar este potenţial de creştere.

Stejara Pircan, senior VP commercial, eMAG: Estimările noastre spun că între 18% şi 19% din piaţa de dermatocosmetice este online. Spre exemplu, în Germania este 31%, în Marea Britanie procentul este mai mare, deci clar este potenţial de creştere.

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.08.2023, 17:30 152

eMAG a lansat recent Dermato Shop, un concept shop-in-shop destinat produselor dermatocosmetice, care în prezent numără peste 3.000 de produse din industria cosmetică şi de beauty de la companii internaţionale şi locale.

Piaţa româneas­că de dermatocos­metice a a­juns la o va­loa­re de apro­xi­mativ 120 de milioane de euro în 2022, iar anul acesta se estimează că va înregistra o creştere de 25% faţă de anul trecut, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Stejara Pircan, senior VP commercial, eMAG, cel mai mare retailer online local.

„Piaţa de dermato-cosmetice din România valorează circa 120 de milioane de euro, iar estimările noastre arată că între 18% şi 19% din piaţă este online. Spre exemplu, în Germania acest procent a ajuns la 31%, în Marea Britanie procentul este mai mare, ceea ce înseamnă că potenţialul pieţei de profil este foarte mare. Noi suntem la început, dar creştem mult mai rapid decât creşte piaţa. Avem planuri de investiţii şi creştere în zona aceasta de dermatocosmetice pe următorii trei ani“, a spus Stejara Pircan.

Ea a adăugat că piaţa globală a pro­duselor dermatocosmetice a depăşit valoa­rea de 61 de miliarde de dolari în 2021, esti­mările specialiştilor arătând o creştere de circa 10% an de an.

„Practic, în 2023 valoarea pieţei va fi mai mult decât dublă şi sunt două lucruri care contribuie în mod esenţial la această creştere: pe de-o parte faptul că la nivel global creşte puterea de cumpărare a consumatorilor şi în al doilea rând creşterea penetrării în online a produselor dermato-cosmetice ajută practic ca aceste game de produse să ajungă la mult mai mulţi oameni faţă de perioada de dinainte.“

Retailerul eMAG a lansat recent Der­mato Shop, un concept shop-in-shop desti­nat produselor dermatocosmetice, care în prezent numără peste 3.000 de produse din industria cosmetică şi de beauty, de la com­panii internaţionale şi locale.

„Am muncit la crearea, dezvoltarea şi lansarea acestui Dermato Shop de mai bine de un an. Acest Dermato Shop vine să ajute cumpărătorii. Eu, spre exemplu, dacă am un ten acneic vreau să mă uit doar la cele care sunt potrivite pentru tenul acneic şi vreau să pot să încep să le filtrez şi să mă uit la subcategorii de produse, iar asta se poate pe Dermato Shop. În prezent, cele 3.000 de produse din portofoliul nostru acoperă toate gamele de produse dezvoltate de brandurile mari de pe piaţă şi în continuare ne uităm să mai aducem noi branduri în portofoliul de produse, chiar dacă sunt mai nişate. Vrem să avem cea mai mare gamă de produse dermato-cosmetice“, a explicat Stejara Pircan.

Ea a mai spus că este posibil ca în viitor eMAG să creeze astfel de platforme de tip shop-in-shop care să fie dedicate altor game de produse.

„Posibil să facem astfel de «insule» şi pe alte categorii de produse, acolo unde probabil se intersectează mai multe categorii diferite. Tot ce ţine de zona de beauty are mare efervescenţă în prezent. Dermatocosmetice sunt produsele de skin care, hair care şi au început să fie şi în zona de make-up.“

eMAG are aproximativ 9 milioane de clienţi în România, Bulgaria şi Ungaria. Dante Internaţional, compania care cuprinde vânzările eMAG România şi o parte din vânzările eMAG Ungaria şi Bulgaria şi Fashion Days, a închis anul 2022 cu afaceri de 7,1 mld. lei, în scădere cu aproape 3% faţă de anul 2021, şi un profit net în valoare de 123,7 mil. lei, faţă de o pierdere de 181 mil. lei în 2021, potrivit datelor publice. La finalul lui 2022, Dante International avea 3.309 angajaţi.

 

Ce a mai spus Sejara Pircan la ZF Live

În cadrul companiei avem o echipă dedicată care se ocupă de acest journy al clientului în zona de beauty cu focus mare pe zona de dermato. nu e suficient doar să avem gama de produse, preţuri bune, campanii promoţionale, vrem să venim cu multe alte lucruri, cu noutăţi, de ce nu la un moment dat cu evenimente live de prezentare de produse, adică vrem să venim cât mai aproape de client şi atunci e nevoie de focus foarte mare în zona asta shop-in-shop.

Zona de produse dermatocosmetice pentru bărbaţi creşte mai rapid decât cea dedicată femeilor, ”nregistrează o dinamică mai mare.

Investiţiile noastre sunt pe termen lung. Platforma eMAG nu înseamnă doar activitatea din România, înseamnă şi Bulgaria şi Ungaria, deci susţinem zona aceasta de cross boarder şi vânzarea în regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO