Business Hi-Tech

ZF Live. Gabi Bârsan de la Ago Vision: Anul trecut am avut cifră de afaceri 140.000 de euro, iar anul acesta estimăm că o să atingem cifra de 300.000 de euro

Autor: Laura Pîrvu

27.08.2018, 16:47 251

Compania Ago Vision, care oferă servicii foto-video, a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 140.000 euro, iar anul acesta estimează că va atinge cifra de 300.000 de euro. Compania a ieşit pe pieţele externe, unde oferă servicii în zona de reclame, a spus Gabi Bârsan de la Ago Vision, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Românul este foarte concentrat pe economie. Alege întotdeauna varianta mai ieftină. Sunt clienţi pentru care 400 euro este o sumă foarte mare şi clienţi pentru care 400 sau 800 euro nu contează atât de mult, ci este mai importantă ideea. În afară, producţia foto-video este respectată. Ajungi să iei 6.000 de dolari pe o lucrare pe care în România iei doar 2000 euro.” a declarat Gabi Bârsan.

Ago Vision a filmat până acum pe piaţa din SUA în Santa Barbara şi în Los Angeles unde a caştigat şi o sumă de 14.000 dolari pentru o reclamă.

„De exemplu, avem o reclamă făcuta la Bistro Vegan din Santa Barbara care a costat cu totul în jur de 14.000 dolari. Merită să te deplasezi cu echipa până acolo pentru această sumă, deoarece intri pe o piaţă unde preţurile sunt mult mai mari.”

Business-ul celor de la Ago Vision este într-o continuă creştere. A început ca un hobby în urmă cu 6 ani, iar de 4 ani s-a transformat într-un main business.

„La începutul acestui an am împărţit business-ul în două direcţii: am rămas cu Ago Production pentru partea de producţie, adică tot ce înseamnă clipuri muzicale, reclame, în general producţii mari. Şi am creat o ramură Ago Events pentru petreceri private, nunţi, botezuri.”

Compania este specializată în ceea ce priveşte nunţile, evenimentele private şi pe fotografie, sportul în mişcare.

„Lucrăm şi pentru Federaţia Română de Tenis. Cel mai mare proiect al nostru îl avem cu echipa naţională de fotbal a României. Suntem mai mult decât producţie video, facem tot ce înseamnă activare la arena fanilor. Ne ocupăm de stadion doar în momentul de la pauză, în rest filmăm tot ce se întâmplă în arena fanilor.”

O nuntă foto şi video pleacă de la 1.000 euro şi poate ajunge la 20.000 euro. Cea mai mare nuntă pentru care au lucrat cei de la Ago Vision, le-a adus un câştig de 8000 de euro şi a inclus 3 fotografi şi o echipă de 5 cameramani.

„În ceea ce priveşte capitolul nunţi şi botezuri, bugetul este cel care dă rezultatul materialului final. Problema este că piaţa din România, la segmentul în care am început noi să activăm acum 4 ani de zile, era foarte greu de educat. Atunci când faci o ofertă şi ajungi la un cost de 1.000 euro pentru o producţie mică cum ar fi un clip de 30 de secunde, care implică foarte puţini oameni, clientul nu înţelege că în spate sunt şi alţii care se ocupă de material şi care lucrează zile sau chiar şi săptămâni pentru realizarea rezultatului final.”

Visul celor de la Ago Vision este să transforme această companie într-o mare casă de producţie.

„Contează foarte mult cum te faci remarcat şi cum îţi faci loc în industrie. Unul dintre punctele noastre forte este că nu spunem niciodată <<nu>>. Noi încercăm să înţelegem nevoia clientului. Sunt lucrări pe care le refuzăm din cauza bugetului, volumul de muncă este prea mare pentru suma respectivă. Am avut lucrări pe care le-am făcut gratis pentru că ne-a plăcut foarte mult proiectul.”

Ce a mai zis Gabi Bârsan la ZF Live:

  •  Pentru a face un clip de 1 minut în care ai doar un studio şi nişte lumini ambientale,   costurile sunt mici, undeva la 3.000 euro.  În momentul în care intervin foarte mulţi oameni, multă aparatură, fum, macarale sunt solişti de prestigiu de la noi din ţară care ajung să plătească şi 70.000 euro pentru un clip. 
  • După 6 ani de zile, pot spune că financiar este ok, din fericire avem un sistem de plată destul de sigur.
  • Atunci când îţi alegi compania care să se ocupe de evenimentul tău, contează foarte mult portofoliul acesteia şi renumele.
  • Noi la fiecare nuntă şi botez pe lângă tot materialul întreg, facem şi un montaj de 15-30 minute unde punem în valoare creativitatea. Avem cereri unde oamenii vor montaj de 3 ore şi jumătate.
  • Mulţi români aleg să îşi facă nunta în Italia, Franţa sau Monte Carlo.
  • Deşi diferenţa dintre noi şi americani nu există, am momente în care mă gândesc să mă mut în SUA.
  • Noi am închegat o echipă foarte tânără formată din oameni care au terminat UNATC şi sunt foarte creativi.
  • Deşi am lucrat în IT şi Telekom timp de 20 ani, pentru mine partea de foto şi video este un hobby, reprezintă latura în care îmi dau frâu liber inventivităţii.
  • Lucrez cu Cristina Huţu, asociata mea care se ocupă de tot ceea ce înseamnă creativitate şi viziune, iar eu pun în practică tot ceea ce ea vede.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO