Business Hi-Tech

Zece antreprenori din IT au cerut finanţări de 6 mil. euro la VentureConnect. Cea mai mică sumă solicitată fiind de 60.000 de euro, iar cea mai mare de 2 milioane de euro

Ediţia cu numărul nouă a Venture Connect a fost găzduită de Connect Hub din Bucureşti

Autor: Ioana Nita, Adrian Seceleanu

07.07.2014, 20:02 2309

Un număr de 10 companii şi antre­pre­nori - reprezentând start-up-uri sau companii cu vechime pe piaţă - au în­cercat ieri să atragă interesul inves­tito­rilor din România şi străinătate care au par­ticipat la a noua ediţie a Ven­tureCon­nect, un eveniment care pune faţă în faţă antreprenori din IT şi online cu investitori. Suma totală a finan­ţărilor cerute a fost de 6 milioane de euro - cea mai mică sumă solicitată fiind de 60.000 de euro, iar cea mai mare de 2 milioane de euro.

„Vrem o finanţare de două milioa­ne de euro, pentru care oferim o par­ti­ci­paţie minoritară în companie. Finan­ţarea poate fi oferită şi în tranşe de câte 500.000 de euro“, le-a spus in­vesti­to­rilor George Grama, unul dintre fon­da­torii şi managerii Mondo Taxi, o com­panie cu sediul central în Statele Unite care a lansat o aplicaţie prin care pot fi comandate taxiuri şi care este deja funcţională în Arabia Saudită şi în teste în Melbourne şi Sidney (Austra­lia) şi în Stockholm (Suedia). Am ob­ţi­nut deja o finanţare de 200.000 de euro în companie, plus finanţări separate pen­tru intrarea în fiecare dintre cele trei ţări menţionate, care au fost obţi­nute de la parteneri locali cărora le-am cedat până la 50% din acţiuni, a ex­plicat Grama.

Finanţarea de două milioane de euro căutată de Mondo Taxi ar urma să fie utilizată pentru ex­pan­siunea în Spania, Italia, Mexic, SUA şi Orientul Mijlociu, a spus el. George Grama şi partenerul său în Mondo Taxi, Florin Stoian, sunt două nume cunos­cute în „industria“ emergentă a apli­ca­ţiilor pentru comanda taxiurilor de pe smar­t­phone, cei doi fiind şi fondatorii Star Taxi, una dintre cele mai utilizate aplicaţii de profil de pe piaţa din România. „Mondo Taxi este un proiect se­parat, prin care atacăm piaţa interna­ţio­nală“, a spus Grama.

O finanţare de 1,2 mil. euro a cerut la Venture Connect Claudiu Tănăsescu, CEO al companiei Share Dimension, care a dez­voltat Cinema Scheduler, o soluţie care le permite lanţurilor de cinematografe să creeze automat un program de rulare a filmelor, în funcţie de mai multe criterii.

„Problema industriei de cinema este că trece printr-o digitalizare rapidă, demarată în ultimii 3-4 ani, iar fiecare jucător trebuie să reprogrameze filmele în fiecare săptămână, ope­raţiune care este realizată de unele com­panii manual, sau în Excel, operaţiunea fiind astfel foarte dificilă şi scumpă. Soluţia noastră ge­nerează automat programe care răspund tu­turor cerinţelor, ale distribuitorilor de exem­plu, până la impactul pe care l-ar putea avea alte evenimente şi ţine cont şi de fluxul de spectatori din clădire“, a explicat Tă­nă­ses­cu. El a adăugat că nu este interesat de piaţa lo­cală. „Piaţa din România este mult prea mică. Noi ţintim lanţuri de cinema care au cel puţin 10 cinematografe. La noi, cel mai mare lanţ de cinema are 3 cinematografe“, a de­clarat Tănăsescu. „Problema cu această in­dustrie este că nu poţi avea decât 1-2 clienţi pe ţară“, a completat el. „Peste 5 ani sperăm să avem 20% din această piaţă“, a spus Tă­nă­ses­cu, adăugând că piaţa de profil este for­ma­tă din circa 135.000 de ecrane la nivel global. 

Compania are în prezent sedii la Bu­cureşti, Timişoara şi Amsterdam. Anul acesta, Share Dimension ţinteşte afaceri de 300.000 euro. Costul pentru furnizarea so­luţiei de automatizare a programului din cine­ma­tografe porneşte în medie de la 10.000 de euro pe lună. În prezent,  Share Dimension are clienţi din Germania, Olanda şi este  aproa­pe în faza de finalizare a proiectelor-pi­lot cu alte lanţuri de cinema din Belgia, Lu­xem­burg şi Germania. Investiţia cerută de Share Dimension la Venture Connect - 1,2 mil. euro - este necesară pentru dezvoltarea bu­sinessului în special în SUA. „SUA este cea mai mare piaţă pentru industria cine­ma­to­grafică. Acolo lanţurile de cinema au câte 100 de cinematografe, pe când în Europa acestea au doar 20-30.“

Cu o finanţare de 0,5-0,6 mil. euro am putea accelera dezvoltarea tehnologiilor pe care le utilizăm şi am accelera expansiunea în Polonia, a spus la Venture Connect Andrei Georgescu, unul dintre fondatorii White Image, liderul pieţei locale de marketing prin e-mail. „Vrem să utilizăm finanţarea pentru a îmbunătăţi modulul de automatizare şi pentru a adăuga analize predictive, proiect care poate fi realizat în 10-12 luni şi necesită 250.000 de euro. Avem în plan să ne extindem şi pe piaţa din Polonia, care ar putea genera în trei ani venituri de trei mi­lioane de euro“, a declarat Georgescu.

White Image, care are o echipă de 23 de oameni şi venituri de aproximativ 600.000 de euro de pe piaţa din România, a trimis anul trecut aproape un miliard de mesaje e-mail pentru clienţii săi – printre care se numără şi unele dintre cele mai mari companii din România, cum sunt ING, Dacia sau eMag.

White Image le oferă clienţilor o soluţie de marketing care include mai multe canale de comunicare, de la e-mail şi SMS până la reţele sociale. „E-mailul rămâne principalul canal de marketing pe piaţa locală“, a spus Geor­gescu, adăugând că firmele care au in­vestit în ultimii ani în construirea unor baze de date reuşesc acum să genereze vânzări on­line prin mesaje transmise prin e-mail“, a adăugat Georgescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO