Business Hi-Tech

YouTube bate MTV la audienta

26.06.2006, 18:04 16

Una dintre cele mai mari agentii de publicitate din lume, Leo Burnett, vrea sa "fure" din secretele succesului unei companii recent intrate pe piata continutului video online - YouTube, care are o audienta mai mare decat MTV in SUA, scrie Financial Times.
Oficialii Leo Burnett, care are clienti companii ca McDonald's, General Motors, Heinz sau Samsung, sunt de parere ca publicarea unor spoturi video publicitare prin serviciul YouTube reprezinta un segment de business cu potential.
YouTube, ca si Yahoo! Video sau Google Video, este un serviciu care le ofera utilizatorilor spre descarcare clipuri video cu subiecte variate, realizate atat de profesionisti din cadrul companiilor media, cat si de amatori care surprind o intamplare si o publica pe Internet.
Succesul fenomenal al acestui tip de pagini de Internet - YouTube, cel mai nou jucator avand deja zeci de milioane de vizitatori - este dat de posibilitatea utilizatorilor de a publica propriile clipuri video.
Astfel, advertiserii iau in considerare posibilitatea de a transforma publicitatea de pe site intr-un serviciu interactiv, permitandu-le utilizatorilor sa publice propriile reclame sau comentarii legate de reclamele marilor branduri, scrie Financial Times.
"Agentiile de publicitate trebuie sa invete sa renunte la controlul pe care cred ca-l detin asupra unui brand caruia ii fac reclama", este de parere Mark Tutssel, directorul executiv al agentiei Leo Burnett. "Iar odata ce vor avea posibilitatea de a interactiona cu reclamele, utilizatorii nu vor mai accepta orice din partea industriei de publicitate", a adaugat acesta.
Avantajul YouTube si altor servicii care ofera continut video este acela ca reclamele sunt parte din site, plasate strategic alaturi de clipurile video. "Este foarte posibil ca utilizatorii sa nu fie interesati de reclama in sine, dar cu siguranta sunt interesati de branduri si atunci vor arunca un ochi si la o reclama", a spus Paul Kemp-Robertson, directorul editorial al revistei americane Contagious.
Serviciul YouTube are succes si la utilizatorii Internet din Romania, clipurile video publicate de acestia avand subiecte foarte variate, de la spoturi care promoveaza turismul in Romania, pana la inregistrari ale unor reportaje de la stirile ProTV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO