Business Hi-Tech

Yahoo! ar putea anunta rezultate in crestere dupa succesul neasteptat al programului de publicitate online Panama

18.04.2007, 19:20 22

Compania Yahoo! ar putea anunta vanzari in crestere cu 11% in T1, la 1,21 mld. de dolari (923,7 milioane de euro), conform analistilor intervievati de Bloomberg. Profitul net s-ar putea situa in jurul cifrei de 158,7 milioane de dolari (121,15 milioane de euro), respectiv 11 centi (8,3 eurocenti) pe actiune, scrie Bloomberg.
In ultimele doua saptamani, cel putin trei analisti si-au marit estimarile veniturilor pentru trimestrul I, in urma succesului surprinzator al programului Panama, care a convins consumatorii sa acceseze reclame ce apareau alaturi de rezultatele unei cautari pe Internet.
"Cu totii am crezut ca va dura mai mult pentru a obtine astfel de rezultate", a declarat Marianne Wolk, analist la grupul Susquehanna Financial, care saptamana trecuta si-a marit estimarea veniturilor Yahoo! pentru T1 cu aproximativ 15 milioane de dolari (11,09 milioane de euro).
Panama este conceput astfel incat mesajele sponsorizate inserate sa fie relevante pentru consumatori, marind astfel probabilitatea de a fi accesate. De fiecare data cand reclamele sunt accesate, Yahoo! primeste bani pentru a dezvalui site-urile ce se afla in spatele mesajelor.
Conform firmei de cercetare comScore, in luna februarie, numarul de persoane care au accesat reclame inserate de Yahoo! a crescut cu 4% fata de luna precedenta.
Succesul Panama a contribuit la o crestere de 23% a pretului actiunilor Yahoo! in primul trimestru fiscal. Marti, actiunile au crescut cu 20 de centi, fiind tranzactionate la 31,61 dolari (23,38 euro) pe bursa Nasdaq. "Incepem sa zambim", a declarat Semel in cadrul unei conferinte a investitorilor, referindu-se la performantele Panama.
Analistul Robert Peck de la Bear Stearns si-a marit saptamana trecuta estimarile vanzarilor Yahoo! in T1, in timp ce Anthony Noto de la Goldman Sachs a procedat la fel pe 5 aprilie. Amandoi au amintit faptul ca utilizatorii au accesat din ce in ce mai multe reclame.
Lansat pe 5 februarie in Statele Unite, Panama este introdus acum si in alte tari, incepand cu Japonia.
Reclamele aferente rezultatelor cautarilor pe Internet reprezinta circa 40% din vanzarile nete ale Yahoo!, a precizat Noto. Tot 40% sunt asigurate de vanzarile branded advertising (BA), care includ afise publicitare si alte tipuri de promotii, in timp ce abonamentele la diverse servicii online, precum ligile imaginare de sporturi, asigura restul veniturilor.
Veniturile BA au crescut cu 24% la 490 de milioane de dolari (374,07 milioane de euro), in timp ce vanzarile de publicitate prin intermediul motorului de cautare au crescut cu 5,1%, totalizand 485,9 milioane de dolari (370,94 milioane de euro), a precizat Anthony Noto.
In luna decembrie, Semel a reorganizat structura companiei. Acesta a desemnat-o pe Susan Decker, director financiar, sa supravegheze toate vanzarile publicitare si l-a numit pe Farzad Nazem sef al unei noi divizii tehnologice. Compania inca nu a gasit un director financiar pentru a o inlocui pe Decker si nu a desemnat un director pentru grupul de audienta, care monitorizeaza produsele companiei.
Veniturile obtinute de programul Panama vor depinde de numarul de oameni care utilizeaza portalul Yahoo! pentru a cauta informatii pe Internet. In luna februarie, Yahoo! a detinut o cota de 28% din totalul cautarilor din Statele Unite, acelasi procent fiind inregistrat in perioada similara a anului trecut, a precizat comScore. Conform studiului efectuat de agentie, cota Google a crescut de la 42% la 48%.
Rivalul Google are un ritm de crestere mai rapid decat Yahoo!, vanzarile in precedentul trimestru fiscal crescand cu 73% la 2,65 mld. dolari (2,02 mld. euro), conform unui studiu efectuat de Bloomberg. Google va comunica rezultatele financiare pe 19 aprilie. Dupa o serie impresionanta de tranzactii in ultimele cateva zile, Google si Yahoo!, cei doi giganti ai pietei publicitatii pe Internet, sunt pregatiti sa se atace.
Yahoo! a anuntat un parteneriat cu publisheri ce reprezinta 264 de ziare din SUA. Prin aceasta intelegere, Yahoo! va plasa reclame publicitare pe site-urile ziarelor, un semn clar al eforturilor companiei de a-si extinde platforma de publicitate dincolo de site-urile proprii.
Anuntul companiei vine la scurt timp dupa ce Google a comunicat ca va cumpara firma de publicitate online DoubleClick pentru 3,1 miliarde de dolari (2,29 miliarde de euro).
Prin cea mai mare achizitie din istoria companiei, Google va beneficia de un software ce permite crearea si monitorizarea campaniilor publicitare pe Internet. De asemenea, Google va obtine acces la o vasta retea de publisheri si cumparatori de publicitate, ceea ce ii va permite sa ajunga din urma rivalul Yahoo! pe segmentul publicitatii grafice online.
Analistii din industrie au privit miscarea Google ca pe o tentativa indrazneata de a ataca Yahoo! pe propriul teren. Pe domeniul publicitatii online sub forma de text insa, Google este lider incontenstabil. "Ambele companii incearca sa-si extinda influenta si planul de afaceri dincolo de propriile granite", este de parere analistul Stewart Barry de la ThinkEquity Partners.
Acordul dintre Yahoo! si reteaua de ziare este o continuare a unei intelegeri precedente cu un grup mai mic de publisheri. Parteneriatul subliniaza de asemenea increderea companiei in noul sistem imbunatatit de publicitate, prezentat anterior anul acesta. In urma intelegerii, ziarele vor folosi tehnologia Yahoo! pe propriile site-uri si vor imparti cu popularul site veniturile generate de reclamele contextuale care insotesc rezultatele cautarilor. Atat oficialii Yahoo!, cat si persoane care au folosit tehnologia, au declarat ca Panama a imbunatatit abilitatea Yahoo! de a oferi utilizatorilor reclame relevante, generand astfel venituri mai mari.
In plus, publicatiile vor putea plasa anumite reclame pe cateva site-uri sau aplicatii Yahoo!, iar articolele acestora vor aparea pe site-uri de stiri Yahoo!. Acele ziare care folosesc in prezent tehnologia oferita de DoubleClick, recent preluata de Google, vor migra treptat catre sistemul Panama.
In ultimele luni, reprezentantii mai multor publicatii detinute de MediaNews Group, Hearst, Belo si E.W. Scripps spera ca un parteneriat de amploare cu Yahoo! va ajuta publicatiile sa isi creasca veniturile generate de online. "Este un pas important in transformarea industriei presei scrise", a declarat Robert W. Decherd, presedinte si director executiv al Belo.
Yahoo! a patruns pe acest segment in luna mai a anului trecut prin vanzarea de banere publicitare in afara propriei retele in cadrul unui acord cu eBay. Yahoo! a descris noul parteneriat drept cea mai recenta etapa din actuala sa strategie.
"Suntem foarte preocupati sa ne aliniem nu cu toata lumea, ci doar cu publisherii care detin o audienta de calitate atunci cand are loc o aliniere cu audienta Yahoo!", a afirmat Hilary Schneider, vicepresedinte al Yahoo!.
Achizitia DoubleClick de catre Google si acordul dintre Yahoo! si publicatiile americane plaseaza cele doua companii tot mai aproape intre creatorii de continut publicitar si publisherii online.
"Ambele companii incearca sa se extinda atat de mult cat pot astfel incat furnizorii lor de continut sa aiba un public cat mai mare posibil. Si fiecare incearca sa atraga cat mai multi publisheri cu putinta", a declarat Bill Gross, presedinte si director executiv al Idelab, unul dintre pionerii publicitatii pe motoarele de cautare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO