Piaţa de soluţii de comunicaţii fixe şi mobile pentru companii, cu o valoare estimată la 700-800 de milioane de euro pe an, a depăşit anii de scădere sau stagnare şi a intrat într-un proces de creştere lentă, afirmă Valeriu Nistor, director comercial pe segmentul enterprise în cadrul Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă.
„Piaţa de comunicaţii clasice, (…) cu o valoare de 700 - 800 de milioane de euro pe an, este într-o creştere lentă. Există şi o componentă de maturitate în această evoluţie, dar piaţa încă nu şi-a atins potenţialul“, afirmă Nistor, care a preluat în acest an conducerea departamentului comercial dedicat companiilor din cadrul Vodafone.
Migraţia clienţilor de la telefoane simple către smartphone-uri rămâne un factor important pe piaţa locală, însă zone precum soluţiile care combină telecomul cu IT-ul, digitalizarea proceselor de business şi tehnologiile prin care diferite echipamente - precum contoarele sau frigiderele - sunt conectate la internet reprezintă cele mai fierbinţi zone de creştere.
Şi clienţii din zona IMM sau micii antreprenori au început să ceară, la fel ca marile corporaţii, pachete personalizate, care combină IT-ul cu telecom, anunţând astfel o transformare majoră a industriei.
„După părerea mea, va exista foarte curând o singură piaţă de tehnologie. Piaţa de comunicaţii convergente clasice (de servicii fixe şi mobile) şi piaţa de IT pentru că aceste pieţe au o convergenţă masivă, astfel că va exista o singură piaţă practic.“