Business Hi-Tech

Vodafone a preluat 55 de magazine si operatiunile distribuitorului Petrocom D&V Iasi

Vodafone a preluat 55 de magazine si operatiunile distribuitorului Petrocom D&V Iasi

Numarul magazinelor proprii Vodafone Romania s-a dublat din luna iulie a anului trecut, ajungand in prezent la 83 de unitati

13.09.2007, 18:27 176

Vodafone Romania a preluat de la compania Petrocom D&V din Iasi, cu care avea contract de exclusivitate din anul 2001, operatiunile de contractare de abonamente de telefonie mobila si un numar de 55 de magazine situate in Bucuresti si in 25 de judete, in cadrul unei tranzactii care va fi finalizata pana in data de 17 septembrie. Cele doua companii nu au precizat valoarea tranzactiei.
Petrocom, detinuta de Mihail-Emanuel Iosub, 30 de ani, opera si o retea de retail GSM sub brandul TOTGSM, care nu face obiectul tranzactiei cu Vodafone. Compania a inregistrat anul trecut o pierdere de aproape 40.000 de euro, la afaceri de 40 mil. euro - conform datelor disponibile la Ministerul Economiei si Finantelor. In 2005, Petrocom a facut un profit net de 50.000 de euro, la afaceri de 18,6 mil. euro.
Conform unor surse din piata, valoarea tranzactiei a fost de aproximativ 3,5 milioane de euro. Oficialii Vodafone au precizat ca nu ofera detalii asupra valorii tranzactiei, iar proprietarul Petrocom D&V nu a putut fi contactat pana la inchiderea editiei.
Oficialii operatorului de telefonie mobila afirma ca prin tranzactie au fost preluate doar operatiunile de contractare de abonamente si personalul aferent, in timp ce toate celelalte operatiuni desfasurate de Petrocom urmeaza sa fie preluate de o alta firma detinuta de Iosub.
"Operatiunile de tip prepaid si GBM (companii mici si mijlocii) derulate de catre Petrocom D&V nu fac obiectul acestei tranzactii si se vor desfasura in continuare in cadrul uneia dintre firmele detinute de fostul proprietar al Petrocom D&V", a declarat pentru ZF Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania. "Pachetul achizitionat de Vodafone Romania este de 100% din operatiunile postpaid ale Petrocom D&V. Preluarea companiei Petrocom de catre Vodafone Romania va fi urmata de un proces de integrare a operatiunilor si de aliniere la standardele interne Vodafone. Pe durata acestui proces, personalul companiei Petrocom va fi administrat prin intermediul unei agentii de leasing de personal, partenera Vodafone. Activitatea postpaid a Petrocom D&V, preluata de Vodafone Romania, este desfasurata de aproximativ 100 de angajati", a adaugat ea.
Petrocom D&V a avut anul trecut un numar mediu de 147 de angajati, dublu fata de anul precedent, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor.
Preluarea operatiunilor postpaid si a magazinelor Petrocom a fost realizata direct intre cele doua companii, fara asistenta unei case de avocatura sau a unui evaluator extern, spun reprezentantii Vodafone.
"Aceasta tranzactie a fost realizata direct de catre cele doua companii. Operatiunile care urmau sa fie preluate au fost evaluate de catre o echipa a Vodafone Romania, formata din specialisti cu experienta in achizitii", a explicat Liliana Solomon.
Toate cele 55 de magazine nu se aflau in proprietatea Petrocom, ci erau inchiriate. Vodafone urmeaza sa decida daca magazinele vor fi reamenajate si vor purta brandul sau.
"Vodafone Romania va analiza conditiile de integrare a fiecarei locatii in reteaua de magazine proprii, printr-un proces de evaluare a locatiilor preluate", a spus Liliana Solomon. "Aceasta achizitie sustine strategia Vodafone Romania, de dezvoltare continua a retelei de distributie la nivel national. Prezenta puternica a Petrocom in majoritatea regiunilor tarii, precum si experienta sa ca distribuitor exclusiv al produselor si serviciilor Vodafone au fost factori importanti pentru incheierea acestei tranzactii", a adaugat ea.
Numarul magazinelor proprii Vodafone Romania s-a dublat din luna iulie a anului trecut, ajungand in prezent la 83 de unitati. Compania a rupt in urma cu un an contractul cu unul din cei mai mari retaileri de pe piata locala, Germanos, dupa achizitia acestuia de catre operatorul elen de telefonie mobila Cosmote, in cadrul unei tranzactii internationale care a inclus si Romania.
Vodafone Romania, o divizie a grupului Vodafone, inregistra 8,223 milioane de clienti la jumatatea anului acesta. Din totalul clientilor, 65,9% erau utilizatori de cartele preplatite. Principalul competitor pe piata telefoniei mobile este Orange Romania, care a raportat un numar de 8,27 milioane de clienti la finele lunii martie. In acest segment mai activeaza Cosmote Romania (doua milioane de clienti in aprilie 2007) si Telemobil (Zapp) - circa 500.000 de abonati (decembrie 2006).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO