Business Hi-Tech

UPC: Serviciile TV premium ne aduc clientii inapoi

UPC: Serviciile TV premium ne aduc clientii inapoi
25.02.2010, 23:03 76

UPC Romania, numarul doi pe piata locala de servicii TV, ainregistrat si in ultimul trimestru din 2009 o scadere usoara abazei de clienti pe cablul TV, insa compania sustine ca peransamblu evolutia principalului sau business s-a imbunatatit, odatacu migrarea clientilor catre serviciile mai scumpe (cablu digital,recorder digital si TV de inalta definitie).

Operatorul a incheiat T4 2009 cu 1,07 milioane de clienti pecablu, in scadere cu 1% fata de trimestrul anterior si cu 4% fatade 2008. Totusi, din aceasta cifra de clienti numarulutilizatorilor de cablu digital, un serviciu mai scump, a ajuns la231.000 - mai mare cu 14% fata de trimestrul anterior si cu 110%fata de anul precedent. Scaderea pe cablu analogic vine mai alesdin orasele mici, lovite puternic de recesiune, unde clientii alegoperatori de cablu mai mici, cu tarife mai mici de 20 de lei peluna, potrivit unor declaratii anterioare ale oficialilor UPC.

Insa UPC sustine ca scaderea numarului absolut de clienti a fostinsotita de un fenomen pozitiv pentru companie: migrarea clientilorcatre servicii mai scumpe si chiar revenirea in retea a unor fostiutilizatori.

Compania si-a sustinut afirmatiile cu cifre din februarie 2010,cand numarul de clienti pentru recorderul digital (DVR) a ajuns la25.000, respectiv peste 10% din baza de clienti de cablu digital.Din cei 25.000 de utilizatori, 7.000 s-au abonat si la televiziuneaHD. UPC insista asupra acestor aspecte pentru ca un client abonatla DVR si HD aduce companiei venituri de aproape patru ori mai maridecat un client de cablu analogic. "Privim cu optimism modul incare vor evolua vanzarile pe acest segment (TV HD - n. red.), maiales ca un procent de peste 5% dintre abonatii acestui serviciueste reprezentat de clienti noi sau clienti care au revenit in bazaUPC special pentru a beneficia de acest serviciu", a declaratSeverina Pascu, directorul financiar al UPC. Momentan, singurulconcurent major al UPC pe televiziune HD este Romtelecom, care alansat in teste un serviciu IPTV HD la finele anului trecut.RCS&RDS, liderul pietei locale de servicii TV, testeaza osolutie HD, insa nu se stie cand va lansa comercial serviciul. Pesegmentul DTH (televiziune prin satelit), baza de abonati ai UPCs-a extins de la 155.300 la 181.00 de clienti, iar numarulclientilor serviciilor de internet a crescut de la 237.300 la267.400. Numarul clientilor UPC a crescut si pe telefonie fixa in2009, de la 124.200 la 150.700 de abonati.

Compania sustine ca isi va continua anul acesta investitiile inretea, bugetul alocat fiind de 124 de milioane de lei (aproximativ30 mil. euro). "Vom continua sa lansam serviciul de televiziunedigitala in noi localitati - in prima faza in Valea Prahovei siFalticeni - si ne pregatim si de lansarea internetului de mareviteza", a spus Severina Pascu, care a adaugat ca UPC va maideschide in acest an inca patru magazine. UPC Romania este detinutade grupul american Liberty Global.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO