Business Hi-Tech

Sony Ericsson: Vanzarile noastre in Romania cresc mai repede decat piata

09.11.2006, 19:19 35

Vanzarile de telefoane mobile ale Sony Ericsson in Romania au crescut in trimestrul trei al acestui an cu 47% fata de aceeasi perioada din 2005, a declarat Ziarului Financiar Antonis Galeos, Business Development Manager pentru Balcani al Sony Ericsson.
Acest salt este semnificativ mai mare fata de cresterea generala a pietei de comunicatii mobile din 2006, de 15% fata de anul trecut. In paralel poate fi constatata o descrestere a pietei gri (telefoane aparute pe piata sub branduri cunoscute, dar importate neoficial, fara garantii in privinta calitatii, n.r.), a completat managerul Sony Ericsson.
"Pe piata romaneasca se remarca si sporirea segmentului terminalelor high-end (telefoane cu functii deosebite si pret pe masura). Totusi, nu se poate vorbi de un profil unic al consumatorului. Spre exemplu, pentru omul de afaceri este important sa fie in permanenta in contact cu mediul de afaceri, astfel incat prefera telefoane precum P990 sau M600. Amatorii de muzica opteaza pentru telefoanele din seria Walkman. Iar cei care cauta simplitatea aleg mobilele din seria J", apreciaza Antonis Galeos.
Obiectivul pe anul viitor al Sony Ericsson ramane consolidarea pozitiei pe piata autohtona. Pana in prezent nu au fost facute publice clasamente ale producatorilor in functie de cota pe piata romaneasca, insa surse autorizate plaseaza Sony Ericsson pe pozitia a doua in Romania dupa Nokia.
"Investitiile noastre pe piata romaneasca au doua componente esentiale: colaborarile cu companii importante de retail si cresterea resurselor umane. De pilda, Sony Ericsson dispune de o echipa de merchandiseri care viziteaza in mod constant complexurile comerciale pentru a furniza companiei o perspectiva actualizata asupra pietei, a mai spus Antonis Galeos. Sony Ericsson va continua si anul viitor investitiile pe piata autohtona mai ales in activitati de promovare si advertising la nivel corporate.
Ca dovada ca piata autohtona incepe sa se maturizeze, Antonis Galeos mentioneaza faptul ca din cele 25 de telefoane mobile lansate la nivel global, cele mai multe au aparut in scurt timp si in Romania, care se dovedeste o piata capabila sa absoarba cele mai noi modele.
La nivel mondial, profitul inregistrat de compania Sony Ericsson Mobile Communications in cel de-al treilea trimestru al acestui an a crescut de trei ori fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii vanzarilor de telefoane cu camere foto de mare rezolutie si cu playere de muzica digitala din seria Walkman.
Profitul net a crescut la 298 mil. euro, fata de 104 mil. euro inregistrate anul trecut, in timp ce vanzarile companiei au crescut cu 42% la 2,91 mld. euro.
Sony Ericsson a vandut in cel de-al treilea trimestru 19,8 milioane de telefoane, detinand astfel o cota de 8% din piata globala de telefoane mobile, ceea ce corespunde pozitiei a patra in clasamentul mondial.
Compania a fost fondata in urma cu cinci ani, ca rezultat al fuziunii diviziilor de telefoane mobile ale Sony si Ericsson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO