Business Hi-Tech

Site-ul companiei, la fel de important ca propriul sediu sau serviciu de relatii cu clientii

24.06.2005, 19:20 21

Site-ul web al companiei a devenit pentru client prima oprire inainte de a lua decizia de achizitie a unui produs sau serviciu, a declarat Radu Ionescu, managing director al companiei specializate in marketing online, Kinecto, in cadrul festivalului Internetics.

Iar acest lucru este la fel de valabil si pentru parteneri, oamenii de afaceri sau institutiile interesate sa investeasca intr-o afacere. Tocmai de aceea prezenta online a companiei devine acum la fel de importanta ca si aranjarea magazinului, a spatiului in care sunt primiti clientii si partenerii sau organizarea centrului de relatii cu clientii (call center). Este imaginea companiei pe Internet, a precizat Radu Ionescu in cadrul conferintei de profil organizate in ziua a doua a Internetics, cu sprijinul Zapp, eveniment moderat de Dragos Stanca, directorul general al Publimedia International, editorul Ziarului Financiar.

"Intotdeauna trebuie sa primeze argumentele de business si nu cele tehnice, trebuie urmarit scopul si nu mijloacele pe care le avem la dispozitie", a explicat Marius Deak, director executiv (CEO) al agentiei de creatie Greenpixel.

Un site trebuie in primul rand sa fie cat mai simplu si usor de utilizat, trebuie sa aiba informatie corecta si accesibila si abia apoi trebuie lucrat la un design, dar care sa fie in ton cu brandul si ideile companiei.

"Un internaut nu va ramane pe un site doar pentru ca el arata bine", a aprecizat Marius Deak. Trebuie explorate diverse metode si optiuni pentru ca acest site sa fie cat mai atractiv pentru toate tipurile de potentiali clienti. Pentru a avea informatie cat mai concreta si relevanta, trebuie eliminat ceea ce specialistii numesc "zgomotul", adica tot ceea ce poate distrage atentia utilizatorului sau nu este relevant pentru interesul lui: elemente grafice animate, texte fara relevanta, pasaje care nu sunt scrise corect romaneste.

Pe de alta parte, consumatorii sunt in centrul unui adevarat "bombardament" de oferte, venite prin toate mediile de comunicare posibile, de la fluturasii de hartie de pe strada pana la televiziune, radio, publicatii, panouri outdoor si Internet, a declarat Serban Goran, directorul Star Com.

Pe masura ce numarul de utilizatori de Internet creste, sporeste si bombardamentul informational. De aceea, metodele clasice de atragere a clientilor incep sa dea gres pe Internet. "Sunt prea multe promotii care vizeaza acelasi grup tinta, prea multe site-uri cu acelasi tip de continut, iar astfel atentia acordata de client pentru anumite tipuri de mesaje scade semnificativ", a explicat el, aratand cu degetul in special clasicele bannere promotionale.

Tocmai de aceea noile metode de promovare neconventionale sunt mai apreciate si dau rezultate. In loc de bannere merg textele scurte, in loc de reclame de amploare, mai bine un advertorial, a explicat Serban Goran. Au inceput sa apara si in Internetul romanesc videoclipurile si promotiile cu target pe o anumita audienta selectata (reclama nu este vazuta decat de cei din grupul tinta).

Un segment tot mai reprezentativ il constituie promotia prin motoarele de cautare si asta tocmai pentru ca utilizatorii de Internet nu mai au timpul necesar sa viziteze site-uri dupa site-uri si atunci prefera sa le caute pe cele care le considera relevante.

O alta metoda de promovare eficienta este asa-numitul newsletter, informari mai mult sau mai putin oficiale, prin e-mail, si care deseori sunt percepute ca spam si aruncate direct la cos. Aceste mesaje insa sunt acceptate de utilizatori si deseori chiar citite, atunci insa cand sunt concepute astfel incat sa fie atractive.

"Un newsletter nu este un instrument de vanzari directe. Daca ai introdus in scrisoare informatii de vanzari, poti fii sigur ca nu va avea nici un impact asupra clientilor", a explicat Radu Ionescu. Scrisorica pe e-mail trebuie inainte de toate sa fie atractiva pentru utilizatorii care o primesc, a explicat oficialul Kinecto.

Tot pentru promovarea afacerii se mai pot utiliza jocuri online sau concursuri cu premii, care se pare ca sunt apreciate de internauti. Exista promotii prin cupoane, care pot fi printate de pe site si prin care se pot oferi reduceri pentru anumite produse. "De fapt, ideea este sa convingi clientul, sa aiba incredere in brand si in produse, sa il motiveze pentru a cumpara, chiar daca nu pe loc, in viitorul apropiat", a precizat Marius Deak.

Un site poate costa intre 50 si 50.000 de euro, insa important este ceea ce faci cu el si care sunt rezultatele obtinute.

"Se poate demonstra cu creionul pe hartie de ce un site mai scump este mai bun decat unul ieftin", a explicat seful Greenpixel.

Gala de premiere a celor mai bune site-uri romanesti va avea loc asta-seara, la Muzeul National de Arta Contemporana, in Palatul Parlamentului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO