Business Hi-Tech

Samsung: Tinta noastra este sa devenim mai cunoscuti in orasele mici si medii

Samsung: Tinta noastra este sa devenim mai cunoscuti in orasele mici si medii

JeongEon Kim, CEO al Samsung Romania, spune ca rata de penetrare a televizoarelor LCD se situeaza sub 15% si ne putem astepta la o ascensiune rapida a vanzarilor pana nivelul atinge 50-60% .

25.09.2008, 19:58 425

Samsung Romania, subsidiara locala a producatorului sud-coreean de electronice, electrocasnice si echipamente IT, intentioneaza sa isi extinda prezenta in orasele mici si medii din tara, prin campanii de comunicare ale brandului din ce in ce mai agresive si prin parteneriate cu mari lanturi de retail IT&C.
"Pana acum, investitiile noastre au vizat numai capitala, care este prima tinta a unei companii care intentioneaza sa se extinda pe o anumita piata. Am atins un nivel suficient de ridicat in Bucuresti si acum ne vom concentra pe orasele care au peste 300.000 de locuitori", a declarat pentru ZF JeongEon Kim, directorul general al Samsung Romania, care a preluat conducerea companiei in luna mai a acestui an.
In august, Samsung Electronics anunta la nivel global ca are de gand sa isi accelereze cresterea pe piete emergente precum Romania, Rusia, India, Brazilia, Africa de Sud sau Vietnam.
"Romania este una din pietele strategice alese de Samsung. In Europa mai sunt vizate Polonia si Cehia, din prisma dimensiunilor pietelelor, precum si a ritmului de dezvoltare al afacerilor", a explicat Kim.
El a adaugat ca, pe piata locala, Samsung planuieste mai multe campanii de promovare outdoor, precum si dezvoltarea conceptului de magazin in magazin, care consta in amenajarea unor standuri dedicate in marile lanturi de retail precum Altex, Domo, Flanco.
"Brandul Samsung este foarte bine cunoscut pe segmentul televizoarelor LCD si al telefoanelor mobile, insa avem cote scazute de piata pe anumite electrocasnice, precum frigidere sau masini de spalat", a precizat seful Samsung.
Kim nu a precizat bugetul de publicitate al companiei pentru anul in curs. Partea de creatie este realizata intern, de catre o agentie proprie, cu sediul in Austria, adaptarea si productia fiind externalizate catre Leo Burnett.
Oficialul Samsung a mai spus ca intentioneaza sa extinda si reteaua de distribuitori ai companiei, insa numai pe partea de produse IT.
In Romania, Samsung nu face vanzari directe, colaborand cu HAT Group (pentru distributia telefoanelor mobile), Deck Computers (produse IT) si Genco Trade (electronice si electrocasnice). Samsung urmeaza sa anunte primul parteneriat saptamana viitoare. Kim mai spune ca, atunci cand a preluat conducerea companiei de la Jae Cheon Park in luna mai, compania avea circa 13 angajati.
Dupa o evaluare interna, a hotarat sa extinda echipa.
"Nu aveam suficiente resurse pentru a ne atinge obiectivele propuse. Avem in prezent circa 20 de angajati si intentionam sa crestem la peste 30 de salariati pana la sfarsitul anului", a declarat el.
Kim anticipeaza ca piata locala de televizoare LCD va continua sa creasca in urmatorii ani, pana cand se va atinge o rata de penetrare similara cu Europa de Vest.
"In prezent, cred ca nivelul acesteia se situeaza la 10-13%, iar piata va continua sa urce pana la 50-60%, dupa care va urma o incetinire a ritmului", explica el.
Seful Samsung anticipeaza ca se vor comercializa 400.000 de LCD-uri in Romania anul acesta. Citand un studiu al firmei GfK, Kim a precizat ca acest lucru inseamna un avans de 175% al vanzarilor comparativ cu 2007. Pretul mediu de vanzare este asteptat sa scada cu 18,7%.
Compania are in prezent o cota de 39% din piata si intentioneaza sa mentina acest nivel pana la finele anului.
In ceea ce priveste segmentul telefoanelor mobile, pe care compania ocupa locul al doilea dupa Nokia, cu 19% din piata, Samsung anticipeaza un avans de 30% al vanzarilor, vizand o cota de piata de 20% pana la sfarsitul lui 2008.
 
Samsung depaseste 300 mil. euro in Romania anul viitor
 
Samsung Romania anticipeaza venituri de 200 mil. euro anul acesta - obiectiv pe care Kim l-a reafirmat, avand in vedere si evolutia din primele sase luni ale anului, cand firma a incasat circa 90 mil. euro. "Businessul companiei in S1 a evoluat precum m-am asteptat", a spus el. Pentru 2009, seful Samsung estimeaza un avans de peste 50% al afacerilor, la 300 mil. euro.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO