Business Hi-Tech

Publicitatea online a incasat anul trecut 12,5 mld. dolari

31.03.2006, 00:00 9

Publicitatea online a generat anul trecut venituri estimate de 12,5 miliarde de dolari (aproximativ 10,4 miliarde de euro), in crestere cu 30% fata de 2004, cand veniturile din publicitatea online s-au cifrat la 9,6 miliarde de dolari (aproximativ 8 miliarde de euro), conform unui studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers impreuna cu Interactive Advertising Bureau (IAB).

In trimestrul al patrulea al anului trecut (perioada octombrie - decembrie), incasarile din piata publicitatii online au atins un nivel record de 3,6 miliarde de dolari (3 miliarde de euro), in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada din 2004.

In acelasi timp, trimestrul al patrulea a generat venituri cu 17% mai mari decat in trimestrul precedent al anului trecut (perioada iulie - septembrie), fiind al doilea trimestru consecutiv in care veniturile din industrie au depasit bariera de 3 miliarde de dolari (aproximativ 2,5 miliarde de euro), conform studiului PricewaterhouseCoopers.

"Pe masura ce utilizatorii adopta tot mai mult Internetul in viata de zi cu zi, companiile de publicitate isi dau seama ca acesta devine o sursa tot mai importanta de venituri", a precizat Greg Stuart, director executiv in cadrul IAB. De aceeasi parere este si David Silverman, partener la PricewaterhouseCoopers. "In plus, nivelul de penetrare din ce in ce mai mare al conexiunilor la Internet in banda larga (broadband) va avea o contributie importanta la cresterea veniturilor companiilor din domeniu", a spus acesta.

La nivel mondial, numarul de utilizatori de Internet a crescut anul trecut cu 5%, comparativ cu 2004.

Insa cresterea s-a incetinit intrucat in 2004 numarul internautilor a crescut cu 20% fata de 2003, iar pentru anul acesta se estimeaza o noua incetinire a cresterii, conform unui studiu global realizat de compania de cercetare Ipsos Insight. Cresterea moderata este insa compensata de dependenta tot mai mare a utilizatorilor de Internet, care folosesc din ce in ce mai multe dispozitive mobile pentru a accesa reteaua.

In Marea Britanie, publicitatea online a generat anul trecut venituri de 2,39 mld. $ (aproximativ 2 mld. euro), in crestere cu 66% fata de 2004, conform studiului PricewaterhouseCoopers. Din totalul pietei de publicitate, cea online a avut o cota de piata de 7,8% anul trecut comparativ cu 2004, cand cota de piata a fost de 4,9%. Reclamele online au depasit anul trecut pe cele de la radio, din reviste si de pe panourile publicitare, au precizat analistii IAB.

Cresterea de 66% s-a datorat in mare parte anunturilor de mica publicitate, care au crescut cu 62,4% in Marea Britanie, generand venituri de 456 de milioane de dolari (aproximativ 380 de milioane de euro), conform studiului PricewaterhouseCoopers.

Un alt domeniu in care s-au inregistrat cresteri semnificative este publicitatea din cadrul motoarelor de cautare, cum este Google, in Marea Britanie atingand incasari de

1,33 mld. $ (aproximativ 1,1 mld. euro) anul trecut, in crestere cu 78,8% fata de 2004.

Studiul a fost realizat pe 15 dintre cele mai mari companii de publicitate online din toata lumea.



Record pentru reclamele online

* Publicitatea online a atins niveluri record in ultima jumatate a anului trecut, totalizand peste 6,6 miliarde de dolari (5,5 miliarde de euro) in venituri generate in industrie, la nivel mondial.

* In unele tari, banii investiti in reclamele online depasesc bugetul alocat radiourilor, revistelor sau bannerelor si panourilor publicitare (publicitatii outdoor).

* Google va detine o cota de 57% din piata americana a publicitatii online pe motoare de cautare, anul acesta, conform companiei de cercetare eMarketer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO