Business Hi-Tech

Problemele din trecut ajung din urmă Telekom: ANCOM amendează compania cu 200.000 lei pentru că portarea a mii de numere a fost dată peste cap de erorile din procesul de migrare a sistemelor de IT

Telekom România urmează să se despartă de grecul Timos Tsokanis - directorul de tehnologie şi IT care a coordonat acest proces de migrare a sistemelor de IT.

Telekom România urmează să se despartă de grecul Timos Tsokanis - directorul de tehnologie şi IT care a coordonat acest proces de migrare a sistemelor de IT.

Autor: Adrian Seceleanu

01.11.2017, 19:51 412

Erorile generate de procesul de migrare a sistemelor de IT demarat în luna mai de Telekom i-au adus grupului şi o amendă de 200.000 de lei de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, în condiţiile în care problemele din platformele informatice nu au dat peste cap doar emiterea de facturi şi activarea de servicii noi ci şi procesele de portare a mii de numere de telefoane mobile.

“Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a sancţionat Telekom Romania Mobile Communications cu amendă în cuantum de 200.000 de lei pentru nerealizarea portării a 1.232 de numere de telefon şi întârzierea procesului de portare pentru alte 4.941 de numere de telefon”, a anunţat instituţia, care încearcă să îşi revină după o perioadă de câteva luni în care a trecut dintr-un scandal în altul, care i-au şifonat serios imaginea.

Amenda a fost aplicată după ce ANCOM a primit plângeri şi de la rivali ai Telekom de pe piaţa de telefonie mobilă şi de la utilizatori. “Ca urmare a unor plângeri venite atât din partea unor clienţi ai Telekom Mobile, cât şi din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau împiedicarea sau întârzierea procesului de portare a unui număr semnificativ de numere, ANCOM a demarat un control. S-a constatat astfel că, în perioada 1 mai - 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a răspuns prin mesajul standard în cazul a 7.213 cereri de portare, fapt ce a determinat ca, până la data de 21 august 2017, să nu se realizeze portarea pentru 1.232 de numere individuale unice, respectiv să se întârzie portarea pentru alte 4.941 de numere individuale unice”, conform datelor comunicate de ANCOM.

De ce a fost reclamat Telekom la ANCOM de ceilalţi operatori de telefonie mobilă? “Clienţii care veneau la noi cu numărul de la Telekom vedeau că serviciile nu funcţionează cu vechiul număr şi aveau opinia eronată că problemele sunt generate de noul furnizor. Este o problemă ca un client nou să aibă o experienţă proastă imediat ce îşi transferă numărul de mobil la noi, se creează astfel percepţia că problemele sunt la noi”, a explicat pentru ZF reprezentantul unui alt jucător din piaţă de ce au fost depuse reclamaţii împotriva Telekom.

Problemele cu portarea numerelor de telefoane mobile au fost provocate de faptul că migrarea sistemelor de IT nu a decurs conform planului, ci dimpotrivă, a generat timp de mai multe luni probleme în emiterea facturilor şi activarea de servicii noi, generând astfel numeroase comentarii negative în spaţiul public din partea clienţilor.

Procesul de migrare a sistemelor de IT era programat să aibă loc în perioada 5-8 mai, însă a durat mult mai mult, iar în luna iulie problemele încă persistau.
De altfel, Telekom România urmează să se despartă de grecul Timos Tsokanis - directorul de tehnologie şi IT care a coordonat acest proces de migrare a sistemelor de IT.

Tsokanis nu va pleca doar de la Telekom România, ci va părăsi cu totul grupul Deutsche Telekom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO