Business Hi-Tech

Panasonic Romania, afaceri de 47 mil. euro

Panasonic Romania, afaceri de 47 mil. euro

Catalin Savulescu, directorul Panasonic, estimeaza o crestere de 19% a afacerilor pana in martie 2010

27.05.2009, 18:31 110

Panasonic Romania, reprezentanta producatorului nipon de echipamente electronice, electrocasnice si IT Panasonic, tinteste un avans de 19% al cifrei de afaceri in anul fiscal 2009/ 2010 (care se va incheia pe 31 martie anul viitor), la 198 de milioane de lei (47,3 mil. euro).

Anul fiscal trecut, compania a raportat un rulaj de 166 de milioane de lei (45,07 mil. euro), in scadere cu 15% fata de exercitiul financiar precedent. "In anul fiscal anterior, afacerile noastre au coborat cu 15%, scaderea fiind direct influentata de reducerea cererii totale in piata de electronice si electrocasnice, care a inceput inca din ultimul trimestru calendaristic al anului trecut si care a continuat si in intervalul ianuarie-martie 2009", a declarat Catalin Savulescu, directorul general al Panasonic Romania, citat de Mediafax.
Compania estimeaza ca in primele trei luni ale acestui an principalele segmente ale pietei electro-IT au inregistrat scaderi cuprinse intre 34% si 45%.
Savulescu a precizat ca electrocasnicele mari si electronicele de larg consum au inregistrat un declin accentuat fata de perioada similara din 2008, pierzand 35,9% si respectiv 34,4%. "De asemenea, vanzarile au inregistrat scaderi majore si in sectorul camerelor foto digitale, de 41,5%, si in cel al echipamentelor de birou, unde scaderea a fost de 44,9%", a mai spus directorul general al Panasonic Ro-mania. Oficialii companiei nu au oferit detalii cu privire la evolutia pietei de televizoare, linie care genereaza cea mai mare parte a afacerilor subsdiarei locale, respectiv 42%. Categoria cuprinde atat televizoare cu plasma si televizoare cu cristale lichide (LCD).
Savulescu a precizat ca Panasonic s-a situat pe prima pozitie pe segmentul televizoarelor cu plasma in anul calendaristic 2008, avand o cota de 38,2% din totalul unitatilor vandute. Potrivit propriilor estimari, cota din punct de vedere valoric a fost de 41,5%.
Compania nu s-a clasat la fel de bine pe sectorul televizoarelor LCD, ocupand pozitia a cincea, cu o cota de 6,2% din piata.
Pe segmentul camerelor foto digitale, compania a inregistrat anul trecut o cota de 17%, ocupand pozitia a doua in piata. Panasonic s-a situat pe aceeasi pozitie si pe sectorul camerelor video, unde a avut 31,5% din piata.
Recent, Panasonic a anuntat ca va extinde gama de electrocasnice vandute in Europa si a lansat pentru prima oara in Romania masini de spalat si de frigidere.
 
Pretul frigiderelor ecologice, ce au un consum foarte redus de energie, sunt de 3.500 de lei, respectiv 3.800 de lei (836/ 908 euro). Masinile de spalat costa 2.200 de lei, 2.500 de lei si 2.900 de lei (526/ 598/ 694 de euro).
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO