Business Hi-Tech

Operatorii telecom spun ca tarifele vor continua sa scada, dar noile servicii le pot mentine profitul

Operatorii telecom spun ca tarifele vor continua sa scada, dar noile servicii le pot mentine profitul

De la stanga la dreapta: Dinu Malacopol - director UPC Business, Gabriela Matei - Senior Director Business Market la Vodafone, Richard Moat - CEO Orange, Dan Georgescu - presedinte ANRCTI, Eugen Preotu - consilier MCTI, Yorgos Ioannidis - CEO Romtelcom, Nikolaos Tsolas - CEO Cosmote

11.05.2007, 19:11 15

Principalii operatori de comunicatii de pe piata locala afirma ca gradul sporit de concurenta de pe piata locala va pune in continuare presiune pe scaderea tarifelor insa lansarea unor noi servicii si o cercetare atenta a pietei pentru a intelege care sunt cerintele utilizatorilor pot reduce impactul asupra marjelor de profit.
"Tarifele pentru serviciile de comunicatii din Romania sunt deja unele dintre cele mai scazute de pe piata locala. Exista intr-adevar o puternica presiune pe preturi si acestea vor continua sa scada dar pretul nu este totul. Clientii se uita si la calitatea serviciilor", a declarat Richard Moat, CEO al Orange Romania.
Gabriela Matei, Senior Director Business Market la Vodafone Romania, afirma ca presiunea pe tarife este resimtita de toti operatorii, dar efectul acesteia poate fi contracarat. "Pe piata exista o competitie acerba, dar prin studii si cercetari care ne permit sa intelegem mai bine ceea ce vor exact clientii putem identifica noi nise de piata pe care sa intram pentru a genera un profit mai sofisticat", a spus Matei.
Dinu Malacopol, director UPC Business, spune ca fiecare operator actioneaza in concordanta cu propriile obiective si strategii, care pot duce la sacrificarea marjei de profit. "Unii operatori vor cota de piata, altii urmaresc profitul", a spus Malacopol.
Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, a declarat ca operatorul va incepe sa ofere preturi din ce in ce mai competitive, in ciuda faptului ca tarifele sale sunt reglementate de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).
Nikolaos Tsolas, CEO al Cosmote, a declarat ca operatorul "urmareste sa obtina atat cota de piata, cat si profit", admitand ca tarifele au o tendinta descrescatoare.
Principalii operatori telecom de pe piata locala au anuntat de altfel planurile de investitii si agenda lansarilor de produse pentru acest an.
Orange Romania estimeaza pentru acest an cresterea veniturilor la peste 1,1 miliarde euro si atingerea unui numar de noua milioane de clienti, a declarat directorul general al operatorului de telefonie mobila, Richard Moat.
"In privinta portofoliului de clienti, vrem sa atingem pragul de noua milioane de utilizatori in decembrie 2007", a spus Moat.
Operatorul si-a majorat obiectivele pentru acest an in ce priveste numarul de clienti cu aproximativ 300.000, fata de inceputul anului cand Moat declara pentru ZF ca operatorul vrea sa incheie 2007 cu 8,7 mil. clienti.
Compania a raportat pentru 2006 venituri de circa 1,08 miliarde euro si avea, la finele lunii martie a acestui an, peste 8,2 milioane clienti.
Unul dintre obiectivele urmarite de Orange Romania in 2007 va fi cresterea vitezei de transfer al datelor, care va atinge 7,2 Mbps pana la finele acestui an.
Moat a adaugat ca Orange va extinde la 20 de orase aria de acoperire a serviciilor WiMax, cu care va urmari sa intre la sfarsitul anului si pe zona IMM-urilor. In prezent serviciile convergente de telefonie si date ale Orange sunt disponibile in special pentru corporatiile de mari dimensiuni.
Seful Orange si, ulterior, reprezentanti ai Vodafone Romania au declarat ca momentan nu au nicio intentie sa intre si pe piata consumer cu servicii integrate de telefonie si de acces la internet prin tehnologii fixe si mobile, focusul fiind reprezentat de companii.
De asemenea, Orange a lansat ieri alaturi de casa de discuri Universal Music un pachet prin care clientii dispun de servicii multimedia, precum si de transfer de muzica prin intermediul telefonului mobil. Pachetul, denumit PrePay Music, cuprinde 150 de mesaje scrise nationale si 2 MB de trafic la fiecare reincarcare cu minimum sapte euro in termen de 30 de zile, reduceri de 50% in portalul Orange World pe wap, precum si acces la serviciile Music TV si Music Radio.
Pe de alta parte, oficialii Vodafone Romania au anuntat ieri ca serviciile din generatia a treia (3G) au depasit, la finele lunii aprilie, nivelul de 400.000 de clienti. "Numarul de clienti 3G a crescut semnificativ imediat dupa lansarea serviciilor 3G broadband HSDPA cu viteza de pana la 1,8 Mbps in retea, in luna octombrie 2006. Raportat la numarul total de utilizatori ai companiei, clientii 3G broadband au o pondere de aproximativ 5%", a declarat Gabriela Matei, Senior Director Business Market la Vodafone Romania. La sfarsitul anului trecut, compania inregistra 298.000 de clienti la serviciile 3G. Primele servicii de acest tip din Romania au fost lansate de Vodafone Romania in aprilie 2005. Compania a anuntat ca va lansa, in cursul lunii mai, servicii 3G broadband HSDPA cu viteze de retea de pana la 3,6 Mbps in 23 de orase.
Matei a declarat de altfel ca serviciile de transfer de date reprezinta una dintre directiile strategice de dezvoltare a operatorului pe piata locala, compania avand in vedere un ritm acelerat de adoptare a celor mai noi tehnologii dedicate. Ea a declarat ca Vodafone va lansa in curand o oferta noua dedicata companiilor, pentru care compania ofera servicii integrate de telefonie si date. Vodafone are aproximativ 6.000 de clienti de business.
Prioritatea absoluta a Romtelecom in anul 2007 este dezvoltarea internetului de banda larga in Romania, a declarat ieri Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom. El a spus ca pana la sfarsitul acestui an compania si-a propus sa-si dubleze numarul de clienti pentru serviciile de acces la Internet ClickNet, la 300.000 de utilizatori.
Ioannidis a spus ca in reteaua Romtelecom se instaleaza 14 echipamente Cisco de mare capacitate (routere CISCO CRS), in toata regiunea Europei Centrale si de Est existand in acest moment numai trei astfel de echipamente. Aceste echipamente permit transferuri de date in interiorul retelei de transport de 40 Gb/s.


Rezultate si obiective ale operatorilor telecom in 2007

Orange Romania
Venituri de 1,1 mld. euro si peste 9 milioane de clienti
Cresterea vitezei pentru serviciile de acces mobil la internet la 7,2 Mbps in trimestrul 4
Investitii de 200 mil. euro

Vodafone Romania
Operatorul a atins cifra de 400.000 de clienti pentru serviciile 3G si 3G Broadband in mai
Operatorul va incepe sa aloce numere fixe pentru clientii diviziei de servicii integrate a companiei
Pana la sfarsitul acestei luni viteza de transfer a datelor va creste la 3,6 Mbps in 23 de orase

Romtelecom
Dublarea numarului de clienti pentru serviciile ClickNet si Dolce pana la sfarsitul acestui an
Demararea investitiilor in cea mai mare retea de date din sud-estul Europei, care va permite viteze de transfer al datelor de 40 Gb/s
Concentrarea pe segmentul clientilor de business

Telemobil (Zapp)
Cresterea vitezei de transfer al datelor la 3,1 Mbps
Lansarea la inceputul anului 2008 a serviciilor 3G
Lansarea in acest an a serviciilor de voce preplatite (fara abonament)

Cosmote
Lansarea serviciului de acces mobil la internet prin i-Mode
Oferte integrate de servicii de telefonie si date cu Romtelecom
Accent pe achizitia de clienti noi

UPC Romania
Consolidarea pozitiei companiei in zona clientilor de business
Oferte de servicii integrate pentru companii, inclusiv prin tehnologii wireless

RCS&RDS
Lansarea serviciilor 3G in aproximativ 3-6 luni
Retea nationala de fibra optica, cu transfer de fisiere cu viteze de pana la 50 Mbps

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO