Business Hi-Tech

Operatorii telecom iau in vizor zonele rurale

01.06.2006, 00:00 13

Valoarea pietei telecom se va apropia de 4 mld. euro la finele acestui an, dupa ce anul trecut a depasit nivelul de 3 mld. euro, potrivit estimarilor realizate de presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), Dan Georgescu.

"Piata de profil a crescut in 2003 - 2004 cu 22%, iar pentru 2004 - 2005 estimez o majorare de 20-25%, o evolutie mult peste ritmul general de crestere al economiei", a adaugat Georgescu, in cadrul conferintei "Telecommunications - the Challenge of the Future", organizata de Nine O''Clock.

"Rata penetrarii pentru serviciile de telefonie mobila va ajunge de la 66% anul trecut la 76%, daca nu chiar mai mult, pana la sfarsitul acestui an", a estimat si Richard Moat, CEO al Orange Romania. In ce priveste resursele de crestere pentru viitor, Richard Moat a declarat ca o tinta pentru operatorii locali o reprezinta si persoanele cu venituri mai mici, in special din zonele rurale. "Provocarea este aceea de a reusi sa ne mentinem rata de profitabilitate, si totusi sa vindem produse accesibile pentru aceasta categorie de clienti. Va fi necesar sa avem noi zone de distributie pentru a acoperi zonele rurale", a spus Moat. Ministrul Zsolt Nagy sustine si el ca "resursa de crestere este populatia din mediul rural, unde exista putere de cumparare".

Piermario Di Pietro, directorul general al Telemobil (Zapp), sustine ca in perioada urmatoare strategia de dezvoltare a operatorului se va axa pe doua arii, dintre care una va pune accent pe furnizarea de solutii de comunicatii, inclusiv in zonele rurale. "Oferta noastra va avea tarife sub cele ale Romtelecom", a adaugat Piermario Di Pietro. Serviciul se bazeaza pe un telefon prin intermediul caruia clientii pot utiliza serviciile de telefonie mobila de pe un terminal fix, similar unui aparat clasic de telefonie fixa, cu deosebirea ca acesta se conecteaza la retea printr-o antena, iar clientul poate accesa si servicii de acces la Internet.

"Oferta este gandita si ca o alternativa la actualele servicii de telefonie fixa, chiar si pentru Bucuresti. Estimam ca atunci cand vom lansa si cartele preplatite, aceasta oferta va fi si mai accesibila in zonele rurale, unde plata facturilor este o problema", a mai spus Di Pietro. Conform statisticilor, circa 46% din populatia Romaniei traieste in mediul rural.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO