♦ „Dacă noi am spune uite, nu suntem din România, suntem din Londra sau suntem din Dubai sau suntem din New York, cred că procesul ar fi mult mai simplu“.
Fondatorii de start-up-uri tech din România au în continuare dificultăţi în a obţine finanţări şi în unele cazuri chiar sunt refuzaţi de unele fonduri de investiţii din start când spun că businessul funcţionează în România, spre deosebire de situaţia în care un antreprenor din România vrea să plătească pe cineva din străinătate când semnele de întrebare dispar mai uşor.
„Sunt provocări când spui că eşti din România, adică imaginaţi-vă când spui că eşti din România, «sunt o companie din România şi vreau să sponsorizez Juventus»; nu o să te ia la început în serios. Sau altă situaţie: «vreau îl luăm ca ambasador de brand pe Zach King»“, a relatat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Octavian Pătraşcu, fondator şi CEO al start-up-ului fintech CAPEX.COM - o platformă de trading online. Pentru a-şi creşte notorietatea globală start-up-ul a sponsorizat clubul Juventus şi a lucrat şi cu un influencer celebru din SUA, Zach King, care are, spre exemplu, doar pe Youtube peste 20 de milioane de urmăritori.
Întrebat dacă a fost vreodată refuzat doar pentru că start-up-ul este din România, Pătraşcu a povestit că depinde ce vrei să faci. „Pe partea ca noi să plătim pe cineva, nu, nu am fost refuzaţi pentru că suntem din România.“ Dar ai nevoie de mai mult timp pentru a-ţi convinge interlocutorii că eşti serios, a povestit Pătraşcu, dând ca exemplu colaborarea cu Zach King. „A durat destul de mult până când să ne înţeleagă ce vrem să facem, ce fel de companie suntem, noi spunând că suntem un start-up din România, el fiind în Statele Unite şi fiind abordat de companii foarte mari Turkish Airlines, Adidas, Nike şi multe altele. Şi atunci ai provocarea asta din punct de vedere reputaţional.“