Business Hi-Tech

Notebook-urile si camerele foto, cele mai cautate in perioada cumparaturilor online de sfarsit de an

04.01.2008, 18:38 16

In ultimele saptamani ale anului trecut, magazinele online s-au confruntat cu o cerere mare de computere portabile si camere foto. Cumparatorii s-au mai aratat interesati si de monitoarele LCD sau diverse componete de PC, au declarat reprezentantii unora dintre principalii jucatori din retailul online.
"Exista o crestere de cinci ori fata de luna decembrie 2006, insa vorbim de o crestere fireasca pe fondul dezvoltarii pietei online, pe de o parte, si al investitiilor in promovare si logistica pe care le-am facut in ultimul an, de cealalta parte", a declarat pentru ZF Madalin Durca, marketing manager la PCfun.ro.
Magazinul a inregistrat in ultimele zile ale anului o medie zilnica de 240 de comenzi, din care 60% sunt din afara Bucurestiului.
De cealalta parte, eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a inregistrat o crestere in luna decembrie de peste doua ori mai mare decat cea din luna similara a anului 2006, un aport important fiind adus de promotiile cu ocazia aniversarii a sase ani de la lansarea magazinului.
"Dupa promotia aniversara eMAG 6 ani, numarul comenzilor s-a stabilizat in jurul a 2.500 pe zi. 60% din volumul total al produselor vandute ajung la clienti prin intermediul firmelor de curierat cu care colaboram, restul fiind impartit intre flota proprie care asigura livrarea si clientii care prefera sa le ridice personal din showroom-ul eMAG in urma comenzii online", a precizat Florin Pravai, director al diviziei produs a eMAG.
In cazul PCfun, ai carui clienti provin in proportie de 60% din provincie, 90% din comenzi sunt livrate prin firmele de curierat.
Pentru a face fata cererii mari din aceasta perioada a anului, magazinele au fost nevoite sa extinda intervalul in care se opereaza livrarile, precum si stocuri pentru cele mai solicitate produse.
"In perioada sarbatorilor, se extinde durata livrarii datorita incarcarii mari din aceasta perioada, insa in linii mari, timpul de achizitie investit este net in favoarea online-ului. Pe de alta parte, pe masura ce accesul la internet devine tot mai facil, se extind si perspectivele de dezvoltare ale comertului online", adauga Durca.
El apreciaza ca odata cu cresterea pietei, preferintele consumatorilor din retailul online s-au diversificat, pentru simplul motiv ca timpul investit in procesul de achizitie de catre consumatori este intotdeauna acelasi, spre deosebire de timpul petrecut de catre consumatori in retail-ul offline (traditional).
"Motivele principale sunt legate de cresterea increderii in sistemul de comanda online si perceperea beneficiilor unice oferite de catre acest sistem mai ales in perioada Sarbatorilor. Livrarea la adresa dorita, fara timp pierdut in trafic sau la cozile de asteptare de la casele de marcat, este unul dintre argumentele importante", spune Pravai. Anterior, oficialii eMAG au precizat ca se asteapta in luna decembrie a anului 2007 la un numar de circa un milion de vizitatori care sa efectueze cumparaturi de circa zece milioane de euro.
De asemenea, oficialii PCfun estimau ca ultimul trimestru va aduce vanzari de circa 2,5 milioane de euro, ceea ce inseamna aproximativ 45% din vanzarile asteptate pentru acest an, respectiv 7,5 milioane de dolari (5,6 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO