Business Hi-Tech

Mini-blogurile fac senzatie pe Silicon Valley

27.03.2007, 18:42 16

Un nou serviciu de mini-blogging pentru telefoane mobile a facut valuri prin Silicon Valley, iar unii experti estimeaza ca fenomenul ar putea atinge amploarea YouTube sau MySpace, scrie Financial Times.
In ultimele doua saptamani, Twitter a intruchipat extravaganta caracteristica unei afaceri de succes pe Internet. Jonathan Schwartz, directorul executiv al Sun Microsystems, a descoperit Twitter la sfarsitul saptamanii trecute, numindu-l ultimul hit al generatiei de aplicatii post-YouTube, care au potentialul de a atrage un public numeros.
"Internetul a devenit atat de comercial, incat fenomenele sociale pot demara aproape instantaneu", a declarat Schwartz. Sugerand ca fenomenul Twitter nu ar trebui ignorat, acesta a adaugat: "YouTube parea un serviciu amuzant pana cand cineva (Google - n.r.) a platit 1,65 mld. dolari (1,28 mld. euro) pentru el".
Ross Mayfield, intreprinzator in Silicon Valley, considera ca Twitter este prima aplicatie care a reusit sa agite masele de la aparitia Flickr - popularul site de partajare a fotografiilor, achizitionat de Yahoo! in 2005. "Nu cred ca va fi urmatorul YouTube, dar cred ca va fi adoptat la scara larga", a adaugat Mayfield.
Utilizatorii Twitter au posibilitatea de a transmite mesaje scurte (maxim 140 de caractere, similar cu serviciul SMS), care pot fi vizionate pe site-ul Twitter, folosind un PC sau un telefon mobil.
Desi a fost lansat vara trecuta, serviciul a inceput sa se raspandeasca la mijlocul lunii martie, dupa ce a fost adoptat de pasionatii de tehnologie care au participat la conferinta South by Southwest din Texas. Pe masura ce oameni precum Mayfield au promovat serviciul pe blog-urile personale, interesul s-a raspandit rapid printre jucatorii principali din Silicon Valley.
In urma cresterii popularitatii, numarul de mesaje postate pe site a escaladat de la 20.000 la 70.000 de mesaje pe zi, a declarat Biz Stone de la Obvious, compania care a lansat serviciul Twitter. Conform HitWise, firma care masoara traficul pe Internet, numarul de utilizatori ai serviciului a crescut cu 55% in saptamana ce a urmat conferintei.
Tot in urma acestei evolutii, serverele folosite de Twitter au devenit mult mai solicitate, iar serviciul este in prezent "foarte lent", a precizat Stone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO