Business Hi-Tech

Mai are e-commerce-ul vreo sansa?

22.05.2001, 00:00 17



Nu toti analistii de pe Wall Street se grabesc sa se pronunte pentru renasterea pietei business-to-consumer (B2C). Desi unii dintre ei considera acest an ca fiind

unul de tranzitie, exista cativa, mai putin optimisti, care vad in B2C un "sector mort".

In cifre, cresterea veniturilor din acest sector este apreciata undeva intre 10% si 20%, pentru anul 2001. Al treilea an de declin, conform companiei de consultanta Boston Consulting Group, care apreciaza ca desi veniturile au crescut in 1998 cu 190% fata de anul precedent, cresterea a fost incetinita la 132% in 1999 si la numai 68% in anul trecut.

Jeetil Patel, analist la Deutsche Bank, prevede un nou val de falimente in randul companiilor B2C, estimand ca doar 25% dintre ele vor reusi sa supravietuiasca. Se

pare ca acest gen de companii nu mai reuseste sa starneasca interesul investitorilor. Cu alte cuvinte, sunt prea multe afaceri desfasurate online pentru o cerere prea mica.

In ciuda tuturor campaniilor de publicitate, care mai de care mai agresive si extravagante, precum si a previziunilor optimiste de acum cativa ani, un studiu condus de Goldman Sachs releva faptul ca numai 1,1% din vanzarile cu amanuntul la nivel mondial sunt efectuate online.

De asemenea, specialistii companiei spun ca produsele care se vand prin comenzi dupa catalog au sansele cele mai mari sa aiba succes si online.

Totusi, intrebarea care apare pe buzele tuturor in ultima vreme este spre ce se indreapta sectorul business to consumer?

Pentru ca piata online sa devina o piata de masa, cu o rata de penetrare de cel putin 25%, consumatorii au nevoie de o viteza de acces mult mai mare si de o calitate imbunatatita a onorarii comenzilor din partea firmelor.

Cei mai importanti factori pentru a reusi in sectorul B2C sunt alegerea unui produs atractiv si a unor firme de distributie serioase, care sa ofere servicii de calitate in timp util si transport gratuit clientilor care plaseaza in mod frecvent comenzi de valoare mare.

Potrivit studiilor de pana acum, majoritatea analistilor se asteapta la o extindere a companiilor traditionale catre sectorul online.

Pe de alta parte insa, cand vine vorba de afaceri desfasurate strict online, se pare ca cea mai buna alegere a investitorilor este sa nu investeasca deloc sau sa astepte vremuri mai bune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO