Business Hi-Tech

IBM: Sectorul public va cheltui mai mult pe servicii IT

29.03.2006, 00:00 13

Urmand tendinta de crestere inceputa din anul 2004, serviciile IT dedicate particularizarii aplicatiilor software instalate de companii si consultantei in acest domeniu vor detine, in 2009, cea mai mare pondere, de aproximativ 35%, din cheltuielile pentru servicii IT de pe piata romaneasca - potrivit unui studiu realizat de compania IDC.

Potrivit aceleiasi surse, piata locala va fi caracterizata si de o scadere a cheltuielilor pentru integrarea sistemelor, acesta fiind de altfel singurul segment de business care va inregistra un regres.

"Piata serviciilor IT are un mare potential de crestere. Numai ca, daca in mod traditional principalele motoare ale pietei sunt operatorii telecom si sectorul financiar-bancar, in anii urmatori cele mai semnificative cresteri ale cheltuielilor pentru servicii IT vor fi inregistrate de sectorul guvernamental si al administratiei publice", a declarat pentru ZF Laurentiu Mandu, Business Consulting Manager la IBM Romania.

Potrivit acestuia, aceasta tendinta este determinata de necesitatea sectorului public din Romania de a se adapta rapid la normele impuse de aderarea la UE.

"Exista insa si alti factori care vor indrepta companiile si administratia publica spre furnizorii de servicii IT", spune Laurentiu Mandu. Potrivit acestuia, exista doi alti factori care preseaza puternic companiile si institutiile sa renunte treptat la solutiile IT dezvoltate intern in favoarea celor achizitionate de la firmele specializate: absorbtia fortei de munca specializate in IT de marile companii de profil - prezente tot mai puternic in Romania, dar si cerintele tot mai sofisticate ale clientilor.

Pentru a valorifica "potentialul urias de crestere al pietei de servicii IT, si in special pe cel reprezentat de administratia publica, divizia IBM BCS din Romania se bazeaza pe capabilitatatea sa, unica in piata, de a furniza tot spectrul de servicii necesar, de la consultanta in afaceri pana la integrarea sistemelor IT", afirma Mandu.

Potrivit acestuia, IBM mizeaza pe acest factor de diferentiere fata de competitori - care provin fie din zona integratorilor de sisteme, fie din zona consultantilor de afaceri - pentru a beneficia de cresterea cheltuielilor pentru serviciile IT.

IBM estimeaza ca va castiga noi clienti si ca urmare a deciziei luate de companie, pentru prima oara in istoria sa, de a le permite partenerilor de afaceri sa vanda catre IMM-uri serviciile sale de consultanta.

adrian.seceleanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO