Business Hi-Tech

Grecii de la OTE anunţă cifre diferite faţă de nemţi pentru România: de fapt netul fix este tot în scădere; EBITDA a căzut cu aproape 40% pe fix

Michael Tsamaz, CEO şi preşedinte al grupului OTE

Michael Tsamaz, CEO şi preşedinte al grupului OTE

Autor: Adrian Seceleanu

04.05.2016, 12:34 946

Grupul Telekom România a înregistrat în fapt în primul trimestru al acestui an o scădere şi nu o creştere pe segmentul de internet fix, numărul de abonamente continuând să rămână sub pragul de 1,2 milioane, conform datelor publicate de grupul elen OTE, care prezintă cifre uşor diferite faţă de cele comunicate de grupul german Deutsche Telekom pentru operaţiunile foştilor operatori Cosmote şi Romtelecom.

Conform datelor OTE numărul de clienţi pe internet fix din România a scăzut cu 1,8% în primul trimestru la 1.195.923, creşteri fiind în schimb înregistrate pe telefonie fixă ( plus 1% la 2.182.330) şi TV (plus 2,5% la 1.449.190). 

Numărul de pachete fix mobil a ajuns la 270.166, o creştere de 171,8%.

Deutsche Telekom anunţase în această dimineaţă pentru România un număr de 1,204 milioane de abonamente la internet - în creştere cu 1%, un număr de 2,055 milioane de clienţi pe telefonie fixă - în scădere cu 6,1%. Singura cifră privind numărul de clienţi al fostului Romtelecom care este similară şi în raportul OTE şi în cel al DT este cea legată de numărul de abonamente la serviciile de televiziune: 1,449 milioane în creştere cu 2,5%. Diferenţele de raportare sunt generate de metodologia diferită de calcul a numărului de clienţi, spre exemplu DT incluzând în cifra de net fix şi clienţi care au servicii de broadband mobil. Pe de altă parte şi OTE a inclus în raportarea numărului de clienţi de telefonie fixă şi utilizatorii de telefonie mobilă care au achiziţionat serviciul ca parte a unui pachet MagentaONE, astfel că în realitate numărul de linii fixe este în scădere.

“Încă aşteptăm să vedem rezultatele investiţiilor şi eforturilor noastre semnificative din România, dar suntem încrezători în abilitatea noului management de a îmbunătăţi în timp performanţa”, a declarat Michael Tsamaz, CEO şi preşedinte al grupului OTE despre rezultatele Telekom România.

Spre deosebire de Deutsche Telekom, care publică date integrate privind profitul din România, OTE încă afişează datele separat pe operaţiuni fixe şi mobile, documentul aferent primului trimestru din acest an indicând faptul că scăderea abruptă a profitabilităţii a fost determinată în principal de rezultatele fostului Romtelecom.

Conform datelor OTE, Telekom Fix a înregistrat în primul trimestru un profit operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 20,2 mil. euro, în scădere cu 37,7% faţă de anul precedent şi o pierdere operaţională înainte de dobânzi şi taxe ( EBIT) de 12,4 mil. euro faţă de o pierdere de 0,1 mil. euro în anul precedent.

Pe de altă parte, profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) al Telekom Mobile a scăzut cu 18,3% la 18,3 mil. euro, conform datelor OTE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO