Business Hi-Tech

Google, inger si demon pentru statisticienii americani

26.08.2004, 00:00 20

Google ramane vedeta presei economice internationale, la cateva zile dupa intrarea pe Nasdaq. De pilda, compania a fost desemnata ca fiind motorul de cautare cu cel mai mare succes in randul consumatorilor din Statele Unite, conform raportului ?American Customer Satisfaction Index" realizat de University of Michigan. In ciuda aparentelor insa, Google nu este o companie simpatizata de toata lumea.
Un alt studiu, finalizat de Institutional Shareholder Services (ISS), a criticat aspru compania care detine cel mai important motor de cautare. In studiu se arata ca Google s-a clasat mai slab decat toate cele 500 de companii listate in Topul Standard & Poors, clasament care analizeaza calitatea mediului de afaceri existent intre conducerea unei companii si detinatorii de actiuni.
ISS a ajuns la concluzia ca Google merita un coeficient de 0,2% in ceea ce priveste ?calitatea procesului de conducere", adica a depasit 0,2% - cu alte cuvinte, niciuna - dintre cele 500 de companii listate in topul Standard&Poors.
Google nu apare in lista celor 500 de firme din topul Standard&Poors, insa a fost inclusa intr-o astfel de comparatie datorita recentei listari la bursa, conform unor surse din interiorul ISS.
Oficialii Google nu au facut nici un comentariu cu privire la rezultatele acestui studiu.
"Toata lumea este comparata cu toata lumea, fie ca asta place sau nu", a declarat Cheryl Gustitus, purtator de cuvant al ISS.
Institutul de cercetare a studiat situatia Google de-a lungul acestei veri, si a inclus rezultatele in baza sa de date imediat dupa finalizarea procedurii de listare la bursa a popularului motor de cautare, saptamana trecuta.
Totusi, in raportul "American Customer Satisfaction Index" (ACSI) Google este listat ca fiind motorul de cautare cel mai apreciat de consumatori.
"Google isi mentine pozitia de lider al industriei, insa nu e nimic de mirare pentru un site care practic a inventat-o", a declarat Larry Freed, director executiv al ForeSee Results, unul dintre sponsorii studiului ACSI.
Studiul arata ca Google a obtinut un "scor de multumire a clientilor" de 82 de puncte, la mare distanta de urmatorul motor de cautare, Ask Jeeves, care a obtinut doar 71 de puncte.
"Google este un competitor de marca, insa principalii sai concurenti nu sunt alte motoare de cautare", a declarat Larry Freed. Intr-adevar, principalii rivali ai Google sunt cele mai populare portaluri (site-uri web cu multiple functii): Yahoo si MSN.
"Acesti jucatori - MSN, Yahoo si Amazon - sunt pe urmele Google si il vor concura puternic pe piata de cautare online", a spus Freed, exemplificand cu noul motor de cautare al Amazon, A9, dar si cu atentia tot mai mare acordata recent cautarii electronice de catre Microsoft.
Competitia dintre portaluri si motoarele de cautare este insa fireasca, a mai spus analistul, avand in vedere ca diferentele dintre cele doua categorii incep sa devina neclare. "Si Google vrea sa vanda produse prin sectiunea Froogle, ofera e-mail care ii concureaza pe Yahoo si Hotmail, si are si o sectiune de stiri destul de puternica".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO