Business Hi-Tech

Google ar vrea sa puna bannere

14.05.2004, 00:00 11

Google renunta la politica de publicitate care a sprijinit popularul motor de cautare sa urce atat de rapid in preferintele "internautilor". Potrivit presei internationale, Google intentioneaza sa introduca pe site publicitate sub forma grafica (imagini si bannere). Pana acum, pe Google, toate mesajele publicitare imbracau forma unor simple texte insotite de link-uri, fapt care facea mai usoara incarcarea site-ului.
Deocamdata, noul program de advertising, denumit AdSense, se afla in teste, spune Tim Armstrong, vicepresedinte la Google si responsabil al departamentului de publicitate.
Nu este inca sigur daca programul va fi introdus pana la urma definitiv pe site-ul companiei. Deocamdata, AdSense include patru tipuri de module grafice de publicitate in care imaginea nu va fi mai mare de 50 KB pentru a nu incetini rau descarcarea site-ului. In schimb, noile formaturi sunt mult mai "grele" decat banalele texte de publicitate care nu erau mai mari de 1-2 KB si care se incarcau instantaneu.
In acelasi timp, Google va mai plasa pe site, exact sub modulele de publicitate grafica, o bara a utilizatorului. Cu ajutorul acesteia, vizitatorul se va putea duce exact pe site-ul advertiserului sau va putea trimite mesaje referitoare la acel modul de publicitate direct la Google.
Incercarea Google de a-si extinde programele de publicitate are loc exat inainte ca firma sa se coteze la bursa. Oferta publica este asteptata cu sufletul la gura de investitori. Desi a pornit ca u start-up in urma cu doar cativa ani, Google este evaluata acum la aproximativ 25 de miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO