Business Hi-Tech

Fonomat: Ca sa reziste, un retailer GSM puternic trebuie sa aiba in oferta 280 de mobile diferite

Fonomat: Ca sa reziste, un retailer GSM puternic trebuie sa aiba in oferta 280 de mobile diferite

Miguel Peralta, CEO al Fonomat: Avem acum 175 de magazine in 107 orase si 47 de centre comerciale

16.09.2009, 18:26 119

Fonomat, retailer GSM detinut de fondul spaniol de investitiiGed Capital, format prin achizitia in ultimii ani a mai multorretele fondate de antreprenori locali, a inregistrat in primelesapte luni venituri totale mai mici cu 12%, dar spera sa obtinapana la finele anului vanzari mai mari pentru a obtine un rezultatanual mai bun, spun reprezentantii companiei.

"Veniturile totale au scazut cu 12% pana la 31 iulie, darurmatoarele luni sunt cruciale. Noi speram sa incheiem 2009 cu oscadere de 6-8% fata de 2008. Veniturile noastre sunt afectate devaloarea medie mai mica a cheltuielilor facute de clienti", adeclarat pentru ZF Miguel Peralta, CEO al Fonomat. "O scadere de12% ar fi importanta, dar din fericire sectorul nostru este maiputin afectat decat altele", a adaugat el.

Vanzarilede masini noi, spre exemplu, au cazut cu 60% fata de anul trecut,pe fondul recesiunii.

Fonomat a inregistrat anul trecut afaceri de 28 mil. euro si aobtinut un profit inainte de plata dobanzilor, impozitelor,includerea deprecierilor si a amortizarii de 0,7 mil. euro. Fonomateste cel mai mare partener Orange dupa numarul de magazine -aproape 180 in prezent. "Anul curent este unul foarte special dincauza recesiunii si a prudentei operatorilor, chiar daca numarulnostru de clienti a crescut cu 31%, la peste un milion."

Peralta afirma ca Fonomat a reusit sa-si majoreze numarul declienti, insa acest lucru presupune acces la una dintre cele maivaloroase resurse in timp de criza, respectiv banii in numerar.

"In acest moment exista peste 280 de modele de telefoane mobilepe care o companie puternica trebuie sa le aiba pentru a oferiservicii bune unui client, insa cu investitia corespunzatoare instocuri. Cash-ul este crucial in acest business", a spus Peralta."Si consilierea in magazin e importanta: ofertele sunt uneoricomplexe si dificil de inteles." Compania si-a continuat in acestan extinderea retelei de magazine, devenind astfel cel mai marejucator independent de pe piata.

"Am finalizat proiectul de dezvoltare si avem acum 175 demagazine in 107 orase si 47 de centre comerciale. Multe dintreorasele acoperite au mai putin de 50.000 de locuitori, iar acoloclientii nostri pot avea acces la toata gama de servicii Orange.Fonomat este pozitionat pe piata ca fiind cel mai mare retailerlocal independent cu acoperire nationala. Doar Germanos are maimulte puncte de vanzare, insa in acest caz vorbim de reteaua retaila unui operator." Peralta afirma ca spre deosebire de antreprenoriilocali, Fonomat a continuat sa deschida magazine si in zone putinprofitabile pentru a-si mari acoperirea la nivel national.

"Am deschis doar 12 magazine in 2009 cu scopul de a ne intariprezenta in centrele comerciale, dar si de a fi in orase mai micica Sovata, Sarmasu, Tecuci, Cernavoda (...) Marea valoarestrategica nu a fost pentru noi sa deschidem magazine doar acolounde am fi putut obtine marje mari de profit sau doar in oraselemari, ci sa fim prezenti pe piata cu o companie cu acoperirenationala. Aceasta este o valoare adaugata prin comparatie cucompaniile locale, care s-au concentrat mai mult pe profit", a spusseful Fonomat.

Euro-GSM, companie detinuta de antreprenorii locali Silvia siZsolt Fodor, si-a redus, spre exemplu, reteaua de magazine anultrecut, insa a inchis 2008 cu cele mai mici datorii si cel mai mareprofit net de pe piata, conform datelor de la MinisterulFinantelor.

Ultima mare achizitie a Ged Capital pe piata locala a fostpreluarea retelei Plus GSM, detinuta de clujenii Razvan si TraianCuc, in ianuarie 2008. La acea data retelele existente ale Fonomatsi Plus GSM totalizau 154 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO