Business Hi-Tech

Facebook, profit operaţional de peste 2 mld. dolari în 2011

Autor: Ştefan Vrabie

02.05.2011, 23:31 169

Afacerile Facebook, ceamai mare reţea de socializare din lume, cresc mai repede decâtpreviziunile făcute acum câteva luni şi ridică miza pentru olistarea care ar putea avea loc în primăvara anului viitor, scriecotidianul american The Wall Street Journal, citând persoane carear fi "vazut" datele financiare ale companiei. Una dintre acestesurse susţine că reţeaua de socializare gigant este pe cale sădepăşească un profit operaţional (EBITDA) de 2 miliarde de dolariîn 2011. WSJ notează că sursa citată nu a precizat cu cât peste 2mld. Dolari ar putea creşte câştigulFacebook.

Un asemenea profit sesituează cu mult peste datele vehiculate pe piaţă cu câteva luni înurmă când Goldman Sachs şi firma de investiţii rusească Digital SkyTechnologies au cumpărat acţiuni la reţeauasocială.

Investiţiile făcute laînceputul acestui an de Goldman şi Digital Sky au făcut ca valoareareţelei de socializare să ajungă la 50 de miliarde dedolari.

Persoanele familiare cufinanţele recente a companiei cred că profitul creşte într-o măsurăatât de rapidă încât o evaluare de 100 de miliarde de dolari poatefi justificată atunci când se va face oferta publică iniţială.Acest lucru ar face ca Facebook să devină una dintre cele mai maricompanii tehnologic din lume, eclipsând nume mari precum Amazon.comşi Cisco Systems, printre altele.

Frenezia evaluării a fostdeclanşată în particular de investiţiile de 1,5 miliarde de dolarifăcute de Goldman şi Digital Sky. De atunci, investitorii auconcurat pentru a cumpăra pe piaţa secundară acţiuni la companie.Pe această piaţă evaluările Facebook au fluctuat violent, recenttranzacţionându-se acţiuni la o valoare a companiei de 70 demiliarde de dolari. Un purtător de cuvânt pentru reţeaua desocializare a spus că: "Nu vom participa la speculaţii legate deoferta publică iniţială".

Facebook nu a stabilitîncă o dată sau un obiectiv pentru ofertă, deşi multe bănci sunt încontact cu firma cu privire la furnizarea serviciilor de investiţiibancare.

Firma de cercetareEmarketer estimează că Facebook va avea 4,05 miliarde de dolarivenituri din publicitate, anul trecut înregistrând 1,86 miliarde dedolari. De la începutul acestui an, compania a început să încercenoi tipuri de publicitate online. În ianuarie, compania a lansat unformat nou de publicitate numit poveşti sponsorizate, care lepermite agenţiilor de publicitate să plătească pentru ca un mesajal unui utilizator care menţionează o companie către prietenii săisă fie republicat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO