Business Hi-Tech

Explozie de incasari din publicitatea online

18.05.2004, 00:00 11

Incasarile inregistrate in Statele Unite in industria publicitatii online vor depasi anul acesta valoarea-record atinsa in 2000, urcand pana la 8,4 miliarde de dolari, spun specialistii din domeniu.
Specialistii spun ca incasarile publicitarilor care activeaza pe Internet vor fi cu 15% mai mari decat cele inregistrate in 2003 si cu aproape 5% peste cele 8,1 miliarde de dolari incasate in 2000, se arata intr-un studiu realizat de compania de analiza eMarketer. Vedeta industriei ramane si anul acesta publicitatea in marile motoare de cautare (Google, Yahoo etc.), care anul trecut a totalizat incasari de 2,3 miliarde de dolari (fata de 4,9 miliarde de dolari in sistemle de banere, pop-up, vazute ca instrumente clasice). Specialistii spera ca aici se va inregistra cea mai mare crestere in 2004.Totusi, publicitatea online ramane la un nivel extrem de redus fata de publicitatea clasica (outdoor, print, radio si TV), care va atinge incasari de 264 de miliarde de dolari in SUA anul acesta, cu 3% mai mari decat in 2003.
"Nici un segment al industriei nu se va dezvolta insa atat de rapid precum publicitatea in motoare de cautare", a apreciat un analist eMarketer. Specialistii estimeaza ca industria este ajutata si de raspandirea sistemelor de acces de mare viteza la Internet (broadband), care le permite realizarea de reclame multimedia similare celor de la televizor. In plus, Internetul ofera un grad mare de selectare a publicului, dupa o varietate de criterii (locatie, varsta, sex, buget, etc.), pentru a atinge direct publicul vizat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO