Business Hi-Tech

eMag: Cei mai multi clienti se uita, doar 3,5% cumpara

eMag: Cei mai multi clienti se uita, doar 3,5% cumpara

Radu Apostolescu, director de marketing eMag, sustine ca rata celor care revin ulterior pe site este de 68%

22.10.2009, 23:10 643

eMag, cel mai mare retailer IT&C de pe piata locala, adeschis la Cluj un showroom, prin care estimeaza ca va livra,intr-un an de zile, marfuri in valoare de peste 3 milioane de euro.eMag mai are showroom-uri in Bucuresti, Iasi si Ploiesti.

Suma de 3 milioane de euro reprezinta doar valoarea marfurilorlivrate prin showroom, nu intreg businessul eMag in Cluj si inregiune, a precizat Iulian Stanciu, directorul general al AsesoftDistribution, compania care a preluat in aprilie pachetul majoritarde actiuni al eMag.

Potrivit lui Radu Apostolescu, directorul de marketing si unuldintre fondatorii eMag, retailerul inregistreaza vanzarii medii de25.000 de euro per metru patrat pe an in showroom-urile deschise.Sohwroom-ul din Cluj are 120 de metri patrati.

Retailerul estimeaza pentru acest an afaceri de 22 mil. euro, intimp ce Asesoft Distribution are ca tinta afaceri de 130 mil.dolari.

"Ambele companii vor fi pe plus la finele anului", a spusStanciu.

Bogdan Vlad, director general si unul dintre fondatorii eMag,spune ca in septembrie vanzarile retailerului le-au egalat pe celedin 2008, ceea ce inseamna ca firma a inregistrat o evolutie cu 30%mai buna decat piata de profil.

eMag atrage intr-o luna aproximativ 700.000 de vizitatori unici,iar in timpul sezoanelor de vanzari numarul de clienti care intrape site ajunge la 80.000 pe zi, potrivit datelor prezentate deoficialii companiei.

"Intr-o luna de zile cu sezon plin de vanzari ajungem la unmilion de clienti unici pe luna", a declarat Radu Apostolescu."Rata celor care revin ulterior pe site este de 68% - una dintrecele mai mari din industrie".

Cel mai vizitat site din Romania dintre cele monitorizate deBiroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) are 2,2 milioane declienti unici. Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila,care are de asemenea un magazin online pe site, a inregistrat lunatrecuta 639.000 de vizitatori unici.

Se documenteaza pe eMag si cumpara de la Altex &Co.

Ipotezele potrivit carora romanii vad un produs intr-un magazinclasic, iar apoi se duc sa-l cumpere dintr-un magazin online pentruca acolo pretul este mai mic sunt inca departe de realitate, spunreprezentantii eMag. "Pana de curand credeam sau ne placea saspunem ca utilizatorul se duce intr-un magazin, ii place un produssi apoi vine in online si il cumpara pentru ca pretul e mai mic. Eibine, se pare ca nu este asa, ci este exact invers", a declaratRadu Apostolescu.

Potrivit datelor prezentate de Apostolescu, clientii prefera safaca documentarea pe internet intrucat comparatia intre produsepoate fi realizata oricand - fara limite orare si foarte simplu,dupa numeroase criterii. "In magazinele clasice e imposibil sa facicomparatii detaliate ale specificatiilor - cu exceptia cazului incare ai cateva ore la dispozitie".

Reprezentantul eMag estimeaza astfel ca aproximativ 70% dintrecei care acceseaza un magazin online o fac pentru a se informa,dupa care merg si cumpara produsul dintr-un magazin obisnuit.

Doar o mica parte a clientilor care viziteaza site-ul unuiretailer online realizeaza si achizitii prin intermediulmagazinului, spun reprezentantii eMag, care sustin ca rata propriede conversie a vizitatorilor in clienti - de 3,5%, este cea maibuna de pe piata locala.

"Daca ne uitam la rata de conversie a magazinelor din Romaniaversus magazinele online externe unde cultura comertului onlineeste mult mai veche, vom vedea o diferenta mare in rata deconversie. Daca la eMag este undeva la 3 - 3,5%, aproximativ ceamai mare din piata, la alte magazine, pe partea de IT cel putin,rata de conversie pleaca de la 0,5%. In strainatate unele magazineau si 24% rata de conversie", spune Apostolescu.

Din datele prezentate de Apostolescu rezulta ca intr-o luna eMagare aproximativ 25.000 de clienti care cumpara ceva de pe site, intimp ce in sezonul "plin" de vanzari numarul acestora creste laaproximativ 35.000.

Deschiderea unui showroom are un impact puternic asupravanzarilor si a increderii consumatorior in magazin.

Potrivit eMag, in orasele unde retailerul a deschis showroom-urirata de conversie a vizitatorilor de pe site in clienti setripleaza fata de celelalte localitati. In aceste conditii, inorasele unde eMag are showroom peste 10% din vizitatorii de pe siteajung sa cumpere ceva de la retailer. Intr-o luna, cele treishowroom-uri ale eMag au avut aproximativ 40.000 de vizitatori,potrivit retailerului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO