eMag: Cei mai multi clienti se uita, doar 3,5% cumpara

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 22.10.2009

eMag, cel mai mare retailer IT&C de pe piata locala, a deschis la Cluj un showroom, prin care estimeaza ca va livra, intr-un an de zile, marfuri in valoare de peste 3 milioane de euro. eMag mai are showroom-uri in Bucuresti, Iasi si Ploiesti.

Suma de 3 milioane de euro reprezinta doar valoarea marfurilor livrate prin showroom, nu intreg businessul eMag in Cluj si in regiune, a precizat Iulian Stanciu, directorul general al Asesoft Distribution, compania care a preluat in aprilie pachetul majoritar de actiuni al eMag.

Potrivit lui Radu Apostolescu, directorul de marketing si unul dintre fondatorii eMag, retailerul inregistreaza vanzarii medii de 25.000 de euro per metru patrat pe an in showroom-urile deschise. Sohwroom-ul din Cluj are 120 de metri patrati.

Retailerul estimeaza pentru acest an afaceri de 22 mil. euro, in timp ce Asesoft Distribution are ca tinta afaceri de 130 mil. dolari.

"Ambele companii vor fi pe plus la finele anului", a spus Stanciu.

Bogdan Vlad, director general si unul dintre fondatorii eMag, spune ca in septembrie vanzarile retailerului le-au egalat pe cele din 2008, ceea ce inseamna ca firma a inregistrat o evolutie cu 30% mai buna decat piata de profil.

eMag atrage intr-o luna aproximativ 700.000 de vizitatori unici, iar in timpul sezoanelor de vanzari numarul de clienti care intra pe site ajunge la 80.000 pe zi, potrivit datelor prezentate de oficialii companiei.

"Intr-o luna de zile cu sezon plin de vanzari ajungem la un milion de clienti unici pe luna", a declarat Radu Apostolescu. "Rata celor care revin ulterior pe site este de 68% - una dintre cele mai mari din industrie".

Cel mai vizitat site din Romania dintre cele monitorizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) are 2,2 milioane de clienti unici. Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila, care are de asemenea un magazin online pe site, a inregistrat luna trecuta 639.000 de vizitatori unici.

Se documenteaza pe eMag si cumpara de la Altex & Co.

Ipotezele potrivit carora romanii vad un produs intr-un magazin clasic, iar apoi se duc sa-l cumpere dintr-un magazin online pentru ca acolo pretul este mai mic sunt inca departe de realitate, spun reprezentantii eMag. "Pana de curand credeam sau ne placea sa spunem ca utilizatorul se duce intr-un magazin, ii place un produs si apoi vine in online si il cumpara pentru ca pretul e mai mic. Ei bine, se pare ca nu este asa, ci este exact invers", a declarat Radu Apostolescu.

Potrivit datelor prezentate de Apostolescu, clientii prefera sa faca documentarea pe internet intrucat comparatia intre produse poate fi realizata oricand - fara limite orare si foarte simplu, dupa numeroase criterii. "In magazinele clasice e imposibil sa faci comparatii detaliate ale specificatiilor - cu exceptia cazului in care ai cateva ore la dispozitie".

Reprezentantul eMag estimeaza astfel ca aproximativ 70% dintre cei care acceseaza un magazin online o fac pentru a se informa, dupa care merg si cumpara produsul dintr-un magazin obisnuit.

Doar o mica parte a clientilor care viziteaza site-ul unui retailer online realizeaza si achizitii prin intermediul magazinului, spun reprezentantii eMag, care sustin ca rata proprie de conversie a vizitatorilor in clienti - de 3,5%, este cea mai buna de pe piata locala.

"Daca ne uitam la rata de conversie a magazinelor din Romania versus magazinele online externe unde cultura comertului online este mult mai veche, vom vedea o diferenta mare in rata de conversie. Daca la eMag este undeva la 3 - 3,5%, aproximativ cea mai mare din piata, la alte magazine, pe partea de IT cel putin, rata de conversie pleaca de la 0,5%. In strainatate unele magazine au si 24% rata de conversie", spune Apostolescu.

Din datele prezentate de Apostolescu rezulta ca intr-o luna eMag are aproximativ 25.000 de clienti care cumpara ceva de pe site, in timp ce in sezonul "plin" de vanzari numarul acestora creste la aproximativ 35.000.

Deschiderea unui showroom are un impact puternic asupra vanzarilor si a increderii consumatorior in magazin.

Potrivit eMag, in orasele unde retailerul a deschis showroom-uri rata de conversie a vizitatorilor de pe site in clienti se tripleaza fata de celelalte localitati. In aceste conditii, in orasele unde eMag are showroom peste 10% din vizitatorii de pe site ajung sa cumpere ceva de la retailer. Intr-o luna, cele trei showroom-uri ale eMag au avut aproximativ 40.000 de vizitatori, potrivit retailerului.