Business Hi-Tech

Editorii vor bani pe continutul pus pe web

21.09.2006, 19:30 14

Un grup international reprezentand editori de presa, reviste si carti analizeaza un sistem de autorizare care ar permite accesarea unei parti din continutul media publicat de acestia pe motoarele de cautare de pe Internet contra cost, conform Asociatiei Mondiale a Presei.
Aceasta initiativa porneste de la faptul ca cel mai mare motor de cautare din lume, Google, a fost acuzat recent ca reproduce articole in limba franceza, scrise de editori belgieni francofoni si preluate din ziarele locale din Belgia, in sectiunea de stiri a paginii de Internet, fara a avea drepturi asupra respectivului continut.
Grupul de editori a fost fondat si coordonat de Asociatia Mondiala a Presei (AMJ), care reuneste organizatii internationale de editori si care "a analizat modurile de a impiedica motoarele de cautare sa exploateze continutul media fara permisiune sau fara plata unor compensatii financiare", a indicat AMJ. "Pana acum nu a existat nicio solutie tehnologica pentru a le impune restrictii motoarelor de cautare cu privire la continutul media pe care-l preiau", conform unor editori implicati in initiativa AMJ.
"Pe aceste argumente se bazeaza scuzele companiei Google pentru a justifica actiunile sale", a indicat Gavin O'Reilly, presedintele AMJ. "Daca nu ii blocam complet, vor putea face tot ceea ce vor cu continutul pe care il preiau", a mai spus el.
In cadrul unui sistem de autorizare, "un site de Internet ar putea, de exemplu, sa permita motoarelor de cautare sa indexeze pagina web si sa dea voie doar motoarelor selectionate (cele care platesc drepturi de autor sau au incheiat un acord comercial) sa afiseze aceste articole, daca o doresc, doar pentru o perioada limitata". Acest lucru ar permite citarea corecta a sursei tuturor fotografiilor, la fel cum o fac ziarele.
Gruparea internationala cuprinde reprezentanti ai AMJ, ai Uniunii Internationale a Editorilor (UIE), Federatiei Editorilor Europeni (FEP), Aliantei Europene a Agentiilor de Presa (EANA), Federatiei Internationale a Presei Periodice (FIPP), Asociatiei Europene a Editorilor de Jurnale (ENPA), European Publishers Council (EPC), Agence France-Presse (AFP), Sindicatului Presei Pariziene (SPP) si ai Sindicatului Francez al Presei Cotidiene Regionale (SPQR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO