Business Hi-Tech

Directorul financiar al Cosmote: Am crescut puternic pe segmentul business, în ciuda competiţiei acerbe

Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer al companiei

Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer al companiei

Autor: Adrian Seceleanu

08.05.2013, 13:53 342

Rezultatele financiare din primul trimestru al acestui an înregistrate de Cosmote, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, reflectă “provocările economice”, competiţia “acerbă” şi impactul deciziilor de reglementare luate de autorităţi, a declarat Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer al companiei.

“Primul trimestru din 2013 vine după un an dificil, cu multe provocări externe care au necesitat acţiuni rapide şi eficiente. Suntem mulţumiţi pentru stabilitatea obţinută în privinţa veniturilor şi a ARPU, precum şi pentru creşterea semnificativă a segmentului business, în ciuda unei competiţii acerbe, a scăderii tarifelor de interconectare şi a investiţiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G şi prin portofoliul extins de produse şi servicii (…), ne îndreptăm încrezători către perioada următoare”, a spus Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote România.

Veniturile Cosmote România au scăzut cu 7,8% la 108,2 mil. euro, în timp ce profitul operaţional (EBITDA) a înregistrat un declin de 6,2%, la 24,3 mil. euro.

Tarifele de interconectare, care sunt decise de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), au scăzut anul trecut în două etape: de la 5 la 4 eurocenţi pe minut, iar apoi de la 4 la 3 eurocenţi pe minut. După cea de-a doua scădere, care a intrat în vigoare la începutul lunii septembrie 2012, tarifele de interconectare practicate de operatorii mobili erau mai mici cu 39% faţă de anul precedent.

“Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane euro, înregistrând o scădere de 7,8% comparativ cu acelaşi trimestru din anul trecut, pe fondul diminuării tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% în T1 2013 versus T1 2012. În T1 2013, Cosmote România şi-a menţinut un traseu relativ stabil pentru principalii indicatori de performanţă, în pofida provocărilor economice şi de reglementare, care au afectat piaţa în ansamblu”, conform oficialilor Cosmote. “Rezultatul EBITDA (profitul operaţional înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a scăzut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a măsurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, în creştere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012. ARPU (venitul mediu per utilizator) în T1 2013 a scăzut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influenţată de descreşterea tarifelor de interconectare”.

În primul trimestru numărul de clienţi business a crescut cu 21,4%, reflectând efectul ofertelor personalizate ale companiei pentru acest tip de clienţi şi sinergiile cu Romtelecom de pe segmentul B2B. Numărul de utilizatori 3G al companiei a avansat cu 28,6% faţă de primul trimestru din 2012.
Compania avea la finele lunii martie aproximativ 540 de puncte de vânzare în întreaga ţară şi o cotă de piaţă de aproximativ 24%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO