Business Hi-Tech

Creatopy, un start-up fondat de un român, care are în România sediul înregistrat în satul Săldăbagiu de Munte (Bihor), rundă de 10 mil. $ cu fonduri din Viena şi Berlin. Compania a dezvoltat o platformă AI de automatizare a producţiei de reclame şi conţinut vizual

Creatopy, un start-up fondat de un român, care are în...

Autor: Adrian Seceleanu

05.10.2023, 20:22 1574

Creatopy, un start-up fondat în urmă cu doi ani, care are în România sediul înregistrat într-un sat din judeţul Bihor (Săldăbagiu de Munte), a ridicat o rundă de finanţare de 10 milioane de dolari, pentru a continua dezvoltarea produsului său - o platformă pentru a crea, particulariza, automatiza şi scala producţia de reclame şi conţinut vizual.

„Creatopy anunţă o rundă de investiţie de $10 milioane condusă de 3VC şi Point Nine. Compania s-a susţinut singură până acum. Peste 5.000 de branduri globale şi agenţii folosesc deja platforma”, a anunţat start-up-ul, al cărui fondator este antreprenorul român Gabriel Ciordaş.

3VC este un fond de investiţii de capital cu sediul în Viena, Austria iar Point Nine are sediul în Berlin, Germania.

Firma din Bihor are în spate o companie înfiinţată în SUA, în Delaware, denumită Creatopy Inc. „Compania este localizată în SUA cu cercetarea şi dezvoltarea în România)”, conform Creatopy.
Din luna august, CEO al proiectului este Dan Oros, care a părăsit Google pentru această poziţie. Oros era head of marketing al Google pentru România şi avea un rol similar şi pentru strategia şi operaţiunile Google în Europa Centrală şi de Est.

„Venim în întâmpinarea nevoilor din industria creativă cu o soluţie ce ajută brandurile şi agenţiile să creeze, să personalizeze şi să scaleze producţia de reclame şi conţinut vizual. Inteligenţa artificială (AI) vine să îmbunătăţească platforma, simplificând modul de lucru şi sporind capacitatea utilizatorilor de a gestiona materialele creative în toate formatele, pentru toate canalele şi pieţele”, a declarat Dan Oros, CEO Creatopy.

„Investiţia va fi folosită pentru a atrage şi mai mulţi clienţi, dar şi pentru a aduce noi funcţionalităţi dezvoltate cu ajutorul inteligenţei artificiale în domenii precum copywriting, editarea de imagini şi optimizarea modului de lucru”, conform datelor comunicate de Creatopy.

„Designerii şi oamenii de marketing petrec prea multe ore făcând muncă repetitivă, având de pregătit bannere şi imagini pentru a fi folosite în campanii pe canale diverse. Ce ne-a convins pe noi a fost pasiunea cu care clienţii folosesc Creatopy pentru a-şi uşura munca —de la ore salvate în fiecare săptămână, la un echilibru mai bun între viaţa profesională şi cea personală, şi abilitatea de a răspunde nevoilor organizaţiilor sau clienţilor cu resurse. Suntem foarte încântaţi să fim partenerii lui Dan şi ai echipei lui în această călătorie!”, a declarat Eva Arh, Managing Partner 3VC.

“Echipa Creatopy a construit o platformă colaborativă excelentă de automatizare a activităţii de design, ce răspunde nevoilor designerilor şi specialiştilor în marketing atât din companiile mari, cât şi din agenţii. Sunt entuziasmat să lucrez cu Dan în misiunea lor de a creşte o companie definitorie pentru industria de advertising şi creaţie, ce foloseşte AI pentru a revoluţiona automatizarea producţiei de reclame”, a declarat Christoph Janz, Managing Partner Point Nine.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO