Business Hi-Tech

Computerul face picioare de pe birou

17.03.2004, 00:00 14



Mobilitatea va continua sa fie in urmatorii ani una dintre principalele cerinte ale cumparatorilor de echipament IT&C, insa "produsele de buzunar" nu vor reusi sa inlocuiasca computerul, apreciaza unul dintre oficialii unuia dintre primii zece producatori mondiali de calculatoare, compania Acer.



"Deja toata lumea cauta inlocuitori pentru vechiul PC fixat de birou. De aceea cred ca laptopurile s-au vandut atat de bine anul trecut. De fapt, exista acum o categorie de produse pe care noi le numim 'desktop replacement', calculatoare portabile care au dimensiuni destul de mari pentru a putea fi numite totusi laptop", a declarat pentru Ziarul Financiar Sebastian Seyferth, product manager pentru laptopuri si componente periferice in cadrul diviziei Acer Eastern Europe.



Producatorul taiwanez de computere pariaza puternic pe laptopuri si Tablet PC, care au adus companiei aproximativ 72% din incasarile de 15,6 miliarde de dolari de anul trecut. De altfel, in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), compania a devenit in 2003 numarul doi in vanzarile de echipamente mobile, luptandu-se cu liderul pietei, Hewlett-Packard (HP). Acer Computer a vandut mai multe laptopuri ca HP in tari precum Germania, Italia, Spania, Olanda sau Austria.



"Cred ca produsele mobile, gen Tablet PC, vor avea din ce in ce mai mare cautare. De asemenea, tehnologia Centrino de la Intel ( care prelungeste viata bateriilor, n.r.) va face aceste sisteme din ce in ce mai performante", a apreciat Sebastian Seyferth. El a avertizat insa ca produsele de buzunar, gen handheld sau telefoanele inteligente, nu vor putea inlocui niciodata computerul sau laptopul, desi producatorii hardware si companii precum Microsoft investesc miliarde de dolari pentru promovarea lor. "Oamenii vor cauta echipamente mobile, cat mai performante, dar nu cred ca <micimea> va fi neaparat un avantaj", a spus Seyferth. Responsabilul Acer a apreciat ca si pe piata din Romania laptopurile devi un produs la moda.



El a subliniat faptul ca clientii din Romania cauta cel mai bun raport calitate/pret si ca sunt orientati in special spre produse fiabile, care sa nu necesite schimbari esentiale pe termen scurt. "Piata de aici este foarte importanta pentru noi, in cadrul strategiei de extindere a companiei. Cresterea pietei IT a fost peste media din Europa Centrala, iar noi vizam o pozitie importanta in Romania", a spus Seyferth. El a precizat ca Acer doreste sa castige peste 10% din piata echipamentelor mobile din Romania.



Anul trecut, cel mai bine s-a vandut aici un laptop din seria Travelmate, considerat un produs "entry-level", adica pentru consumatorul cu mai putini bani. Travelmate 230 a reprezentat cam 25% din vanzarile de echipamente mobile Acer in Romania. Laptopul este bazat pe tehnologia Intel Celeron, iar monitorul este de 14" sau de 15" in functie de preferinta utilizatorului. Sistemul are 128 MB de RAM inclusi si se pot adauga pana la 1G. Hard-discul inclus este de 20 GB, dar si acesta poate fi schimbat cu unul mai mare, iar laptopul poate avea CD sau DVD, in functie de dorinta utiliziatorului. El cantareste 3 kilograme si costa pana in 1.300 de euro.



Ca incasari, laptopurile au adus cam 40% din banii castigati de Acer in Romania, iar ca numar de unitati au reprezentat 74% din vanzarile companiei. Aproximativ 60% dintre laptopurile vandute au fost modele "entry", in timp ce 37% au fost "middle" si numai 2% produse "high end". dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO