Business Hi-Tech

Companie americană, strategie rusească. Ilya Kretov, general manager la eBay: Scopul nostru este să aducem mai mulţi vânzători români pe platformă

Ilya Kretov, general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa: Vânzătorii sunt motivul principal pentru care mă aflu aici. Când lucrezi cu ei, lucrezi de cele mai multe ori cu IMM-uri, câteodată şi cu firme mari.

Ilya Kretov, general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa: Vânzătorii sunt motivul principal pentru care mă aflu aici. Când lucrezi cu ei, lucrezi de cele mai multe ori cu IMM-uri, câteodată şi cu firme mari.

Autor: Ioana Matei

22.03.2017, 00:08 767

♦ Ilya Kretov, general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa, spune că România se află pe lista de priorităţi pentru compania care intermediază vânzări de 84 mld. dolari ♦ Strategia eBay este axată pe atragerea de companii mici şi mijlocii pe platforma de vânzări internaţionale.

„Mă surprinde că doar 2% din întreprin­derile mici şi mijlo­cii din România vând cross-border - în mod cert există o oportunitate acolo, în mod cert eBay este unul dintre potenţialii jucători care pot genera o schimbare în acest sens. Vânzătorii sunt motivul principal pentru care mă aflu aici. Când lucrezi cu ei, lucrezi de cele mai multe ori cu IMM-uri, câteodată şi cu firme mari. Un market place precum eBay are 160 de milioane de cumpărători activi - de departe mai mulţi decât populaţia mai multor ţări la un loc”, a spus Ilya Kretov.

Kretov a fost numit la începutul acestui an să coordoneze activităţile operaţionale ale eBay pentru 120 de ţări şi teritorii. Decizia a fost luată, potrivit presei internaţionale, după sesizarea unei diferenţieri clare între piaţa din Rusia faţă de cele tradiţionale ale eBay. Dacă în SUA, de pildă, utilizatorii americani tind să se axeze pe vânzări şi achiziţii domestice, iar în Germania, germanii vând produse mai ales către germani, în Rusia, vânzările făcute de companii prin eBay au crescut cu 50% anul trecut.  Biroul din Moscova al companiei a devenit astfel responsabil de la începutul acestui an de replicarea acestui model în pieţele cu prezenţă redusă a market place-ului american.  „Sunt toate pieţe relativ noi, slab penetrate pentru eBay şi cu potenţial mare în majoritatea lor. Ne-am propus să aducem mai mulţi clienţi astfel. În mod cert avem o listă scurtă şi lungă de ţări, este imposibil să faci manage­men­tul tuturor, iar România este cu siguranţă una dintre ţările care se află pe lista noastră de priorităţi din punctul de vedere al dezvoltării businessului”, descrie Kretov planurile în ceea ce priveşte aceste pieţe. Compania şi-a început procesul de reorganizare la începutul anului, iar vizita executivului rus în România este prima în acest sens. În cadrul acesteia, Kretov spune că se va concentra  pe discuţiile cu potenţialii vânzători de pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO