Business Hi-Tech

Clientii Yahoo! vor putea refuza unele reclame

Clientii Yahoo! vor putea refuza unele reclame

Utilizatorii Yahoo! vor putea sa refuze afisarea reclamelor personalizate

12.08.2008, 14:12 14

ReprezentanTii Yahoo, al doilea motor de cautare din lume, au declarat ca utilizatorii site-urilor sale vor avea posibilitatea sa refuze vizualizarea unor categorii de reclame, respectiv a celor care sunt afisate pe baza unui studiu al comportamentului utilizatorului pe internet.
Mai multe companii de internet supravegheaza ce tip de pagini viziteaza si ce cuvinte cheie cauta pe web clientii lor pentru a le putea prezenta reclame personalizate, care sa promoveze produse sau servicii care sunt aria de interes a clientilor.
Astfel, daca un utilizator viziteaza frecvent site-uri despre golf, Yahoo! va afisa reclame pentru produse sau servicii legate de golf chiar si atunci cand clientul sau va citi stiri despre concerte rock. In viitor, utilizatorii ar putea bloca acest tip de reclame.
Anuntul Yahoo! survine dupa ce Congresul american a deschis o investigatie cu privire la acest tip de publicitate.
Reprezentantii comisiei de comert si energie s-au aratat ingrijorati de faptul ca instrumentele de protectie a datelor personale deja aplicate pentru consumatori nu sunt valabile si pentru publicitatea care este livrata in functie de comportamentul clientilor.
Comisia a solicitat companiilor in cauza sa confirme daca ii instiinteaza pe consumatori cu privire la posibilitatea de a refuza acest tip de reclame si sa justifice, in caz contrar, motivele pentru care nu au implementat un astfel de serviciu.
Oficialii Yahoo! au declarat ca "utilizatorii serviciilor companiei au raspuns si continua sa raspunda intr-o maniera favorabila produselor online si serviciilor ce sunt personalizate conform intereselor lor".
Pe de alta parte, reprezentantii Yahoo! afirma ca este posibil ca introducerea optiunii de dezactivare a reclamelor personalizate ar putea avea un efect redus, pentru ca multi utilizatori fie nu stiu, fie nu se preocupa sa schimbe setarile de utilizare a unor site-uri.
Yahoo! practica un tarif mai mare pentru reclamele personalizate, pentru ca acestea sunt afisate unei audiente care a demonstrat anterior ca este interesata de un anume tip de produse sau servicii astfel ca este foarte probabil sa si achizitioneze ceva.
"Nimeni nu afirma faptul ca nu poate exista o piata a acestor reclame insa utilizatorii ar trebui sa aiba posibilitatea sa decida ce informatii pot fi recoltate si cum pot fi utilizate pentru reclamele personalizate", a declarat Jeff Chester, director executiv al Centrului pentru Democratie Digitala.
Organizatia a inaintat in 2006 o plangere ce a determinat analizarea de catre Congresul american a publicitatii personalizate. El a adaugat ca ar trebui implementata o politica nationala in ceea ce priveste posibilitatea utilizatorilor de a refuza colectarea datelor de pe internet pentru acest tip de reclame.
Pana la sfarsitul lunii august, utilizatorii vor putea accesa optiunea care le permite sa dezactiveze furnizarea reclamelor personalizate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO