Business Hi-Tech

Chinezii de la TP Link încearcă reţeta poloneză şi la Bucureşti, cu un birou local şi un centru logistic

Chinezii de la TP Link încearcă reţeta poloneză şi la Bucureşti, cu un birou local şi un centru logistic

Autor: Radu Racu

20.03.2013, 15:12 979

Producătorul chinez de echipamente de reţelistică TP Link a anunţat marţi deschiderea unui birou în România şi a unui centru logistic care va deservi statele din regiunea balcanică.

 

TP Link nu a menţionat valoarea investiţiei, însă a precizat că filiala locală va funcţiona sub statutul unui SRL cu un capital social de 1,6 milioane de lei. Biroul local al TP Link va avea 10 angajaţi, dar reprezentanţii companiei chineze susţin că până la finalul anului ar putea face angajări pentru un centru de suport de tip call-center.

 

"Biroul din România va funcţiona pe modelul Poloniei, cea mai mare piaţă din regiune pentru TP Link, cu majoritatea angajaţilor funcţionând ca o interfaţă între furnizori şi clientul final. Centrul logistic va importa direct produse fabricate în China şi le va distribui în România şi alte şase state din spaţiul balcanic", a declarat Bogdan Mihalcea, country-sales manager al pentru TP Link România.

 

Grupul chinez tatonează piaţa locală de mai mult timp, însă deschiderea biroului local a fost amânată şi din cauza birocraţiei locale, susţin reprezentanţi ai companiei.

 

"Din păcate, din cauza birocraţiei, obţinerea de către TP-Link România a certificatului de plătitor de TVA a necesitat patru luni şi a fost un timp bun, în condiţiile în care durează şi chiar un an de zile. Pentru sectorul IMM-urilor, aşa cum este biroul TP-Link în România, nu este un mesaj prea bun", a spus Mihalcea.

 

TP Link este unul dintre cei mai mari furnizor de echipamente de reţelistică din lume. Routerele wireless - dispozitive care redirecţionează semnalul de Internet din cablu sau 3G către un spaţiu mai larg, fără nicio altă conexiune - au pondere de aproape 80% în portofoliul total de produse, dar grupul mai fabrică şi alte produse de profil cum ar fi modemuri sau camere IP.

 

Înainte de inaugurarea biroului TP Link din România, grupul chinez era prezent pe piaţa locală prin intermediul distribuitorilor de profil, dintre care cel mai important NOD. Produsele companiei erau importate din China sau Polonia, şi erau vândute pe piaţa locală, în funcţie de cerere. După inaugurarea centrului de lângă Bucureşti, TP Link va importa un stoc de produse fabricate în China, pe care le va distribui în funcţie de cerere, în cele şapte state din regiune.

Principalii concurenţi ai TP Link sunt D-Link, Linksys (Cisco), Asus sau Netgear.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO