Business Hi-Tech

Campanii de recrutare pe Facebook

02.04.2008, 17:26 46

Site-ul de joburi CareerBuilder.com a incheiat un parteneriat cu reteaua sociala Facebook pentru a le permite clientilor sai sa ruleze campanii de recrutare, scrie presa internationala.
Reclame speciale de recrutare vor promova CareerBuilder, dar si o sectiune a angajatorilor prin intermediul Facebook, cu scopul de a ajunge la un public ce altfel ar fi greu de atins prin mijloace mass-media traditionale.
Fondata in 2004 ca site social pentru studentii de la Harvard, Facebook s-a raspandit ulterior si in alte facultati si in cele din urma in locurile de munca.
Popularitatea sa se datoreaza modului in care site-ul le permite utilizatorilor sa isi partajeze detaliile personale cu prietenii.
Reclamele vor aparea pe site-ul Facebook sau in sumarul de activitati zilnice al unui utilizator. Accesand una din aceste reclame, utilizatorii vor fi condusi pe o pagina web a CareerBuilder. Pe langa actuala intelegere cu Facebook privind vanzarea de publicitate, CareerBuider doreste sa actioneze ca un intermediar intre clientii sai si potentialii angajati.
CareerBuilder investeste sume mari de bani pentru promovare pe site-ul si reteaua Facebook, urmand ca apoi sa poata revinde anumite unitati pentru a continua aceasta promovare, a declarat Richard Castellini, vicepresedinte al CareerBuilder pentru consumer marketing. FaceBook si CareerBuilder nu au precizat valoarea acordului ce priveste publicarea de reclame, ce va fi initial disponibil doar pe piata americana. Site-ul de joburi CareerBuilder este detinut de catre Tribune Co. si McClatcy Co.
Utilizand site-ul facebook.com/careerbuilder, firmele si companiile vor putea mult mai usor sa-si acceseze potentialii angajati, a mai declarat Castellini. Spre exemplu, o firma de inginerie va putea mult mai usor sa gaseasca studenti in ani terminali din acest domeniu sau o firma de recrutare din sfera sanatatii va putea aborda utilizatori Facebook ce sunt asistenti.
Oficialii Facebook au refuzat sa comenteze daca ar fi fost dispusi sa incheie o intelegere similara cu Monster Worldwide Inc. ce detine site-ul de joburi Monster.com.
Singura intelegere de acest gen este cu CareerBuilder, a mentionat Mike Murphy, vicepresedinte al FaceBook pentru departamentul de vanzari media.
Potrivit aceleiasi surse, identitatea utilizatorilor va fi protejata si nici o modificare nu va fi facuta vreunui profil. Facebook este al cincilea cel mai frecventat site din lume, avand un total de 67 de milioane de utilizatori. Potrivit statisticilor companiei, mai mult de 85 la suta din studentii americani sunt abonati la Facebook.
Microsoft Corp., unul din investitorii de la Facebook, este furnizorul de publicitate online pentru reteaua sociala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO