Business Hi-Tech

Asesoft Net: In businessul nostru, o zi e buna cand afara incepe sa ploua

Asesoft Net: In businessul nostru, o zi e buna cand afara incepe sa ploua

Arthur Radulescu, director general al Asesoft Net: Am restrans cheltuielile in timpul crizei, dar nu la oameni si salarii. Dimpotriva, daca la sfarsitul lui 2008 eram 20 de oameni, la finele anului trecut eram aproape 30. Si am crescut si salariile, nu cu foarte mult. Eu nu am inteles niciodata acest lucru care s-a practicat: am angajat astazi 20 de oameni si le-am dat salarii mari, dar in cateva luni a venit criza si apoi am dat 10 afara si la alti zece le-am scazut salariile la jumatate.

01.04.2010, 23:30 401

Compania Asesoft Net, care ofera solutii web pentru mediul deafaceri si care gestioneaza comparatorul de preturi shopmania.ro,estimeaza o crestere a afacerilor in acest an cu 20%. Anul trecutAsesoft Net a avut o cifra de afaceri de 700.000 de euro.
"Cand vad dimineata ca ploua afara spun ca e bine. In general candse face vremea frumoasa traficul online scade pentru ca lumea iesesa se plimbe, nu sta pe internet", a declarat Radulescu. El aargumentat ca in prezent numarul vizitatorilor online este inscadere si ca actuala perioada nu se compara cu cea de sfarsit dean.
ShopMania reprezinta aproape 80% din afacerile totale ale AsesoftNet. In cadrul firmei exista doua directii, potrivit lui Radulescu,una de dezvoltare de aplicatii web pentru clienti, in specialpentru cei din afara, si portalul ShopMania. Potrivit datelor de pewww.trafic.ro, shopmania.ro a inregistrat luna trecuta 1.543.017clienti unici, fiind pe locul doi pe site dupa www.okazii.ro, carea avut in aceeasi luna 2 milioane de vizitatori unici. www.price.roocupa locul trei in topul site-urilor de comert online de petrafic.ro, cu 754.802 clienti unici in februarie. Concurenta facesi Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, care leofera contra cost clientilor care suna la serviciul de informatii"diverse" al companiei si informatii privind preturile practicatede aproximativ 300 de magazine online pentru aproximativ 20 decategorii de produse, printre care si electronice sielectrocasnice.
"Acum cinci ani am facut o schimbare si am decis sa dezvolampropriile proiecte. In momentul de fata acestea, printre care sishopmania.ro, reprezinta 75-80% din businessul nostru", aargumentat seful Asesoft Net.
ShopMania functioneaza in prezent in varianta locala in 26 de tari.Investitiile totale in acest portal sunt de 400-500.000 de euro,potrivit estimarilor lui Radulescu. El a mai spus ca inregistrareamarcilor a costat 20-25.000 de euro cu toate cheltuielileaditionale.
Pe ShopMania sunt in jur de 350.000 de vizitatori unici pe zi (petoate pietele pe care e prezenta compania). Cei mai multivizitatori sunt din Romania, urmatoarele piete fiind Italia,Spania, Franta Polonia si Portugalia.

Cum functioneaza ShopMania
Pentru a aparea pe shopmania.ro, magazinele tre buie sa plateascaun cost pe clic, la fel ca pentru Google AdWords, sistemul de publicitate al companiei americane care detine cel mai popular motor decautare din lume. Diferenta este ca daca cu Google AdWords se faceo licitare pe un cuvant-cheie, pentru ShopMania se face pe oanumita categorie.
"Este un cost per clic. Sunt niste limite minime de la caremagazinele pot porni pentru a-si achizitiona un pachet prin carepot hotari cat sunt dispusi sa plateasca pe un clic pe o anumitacategorie", a declarat Radulescu. Cu cat magazinele platesc maimult pentru un clic, vor fi pozitionate mai sus pe shopmania.ro siastfel obtin un trafic mai mare.
Suma minima licitata este in jur de 15-20 de bani. In Romania, ceamai mare suma licitata a fost de 1 leu, potrivit lui Radulescu,care a adaugat ca diferenta este mare intre Romania si celelaltestate, unde se accepta din start un cost per clic de 60 decenti
(2,5 lei).
"Totul depinde de piata. Sunt categorii care au rezultate mai bune,precum cele de notebook-uri, in timp ce o categorie precum cea decarti nu se descurca atat de bine", sustine Radulescu.
Pentru 2010, Asesoft Net estimeaza o crestere a afacerilor de 20%."Prefer sa fac estimari mai mici si sa crestem mai mult decat neasteptam. Anul trecut am facut o estimare de 20% si am crescut maimult decat ne asteptam, cu 25%", a argumentat seful Asesoft Net."Ne bazam pe ShopMania", a mai spus el. Peste 65% din cifra deafaceri de anul trecut au provenit din veniturile generate deShopMania, cel mai important portal din portofoliul companiei. Inacest an, compania intentioneaza sa extinda portalul comparator depreturi in Danemarca si Norvegia.

"Gandirea europeana nu ne-a permis sa obtinem rezultatepe masura in China"
Arthur Radulescu a mai spus ca in China si Japonia, Shopmania nuare rezultatele dorite si asta din cauza diferentei de gandire."Noi suntem europeni, avem o gandire diferita de cea asiatica si nuam reusit sa intelegem anumite lucruri care sa ne permitacresterea. E un trafic si un numar mic de utilizatori", a spusseful Asesoft.
Printre cele mai importante nume cu care lucreaza Asesoft prinportalul ShopMania se numara Amazon. Potrivit lui Radulescu, cuAmazon lucreaza prin intermediari. "In momentul de fata exista douametode cu care lucram cu clientii. Sunt magazinele care se listeazadirect si in alte tari aceasta se face prin intermediari.Conexiunea cu marile magazine se face prin ei. Cred ca mai avem inItalia o integrare si cu cei de la eBay", a declarat seful AsesoftNet.
Asesoft Net gestioneaza si alte site-uri mai mici decat shopmania,de divertisment, precum infoportal.ro, un portal de stiri,bascalie.ro sau filmoteca.ro, care reprezinta insa numai 5-6% dintot businessul firmei. ShopMania reprezinta 75-80%, iar restul edat de activitatea de dezvoltare de proiecte pentru clientii dinafara.
Arthur Radulescu a explicat ca firma s-a aparat de criza prinreducerea costurilor si ca nu a apelat la concedieri.
"Am restrans cheltuielile, dar nu la oameni si salarii. Dimpotriva,daca la sfarsitul lui 2008 eram 20 de oameni, la sfarsitul anuluitrecut eram aproape 30. Am crescut si salariile, nu cu foarte mult,dar am vrut sa aratam oamenilor ca ne dezvoltam", a declaratRadulescu.

De ce stau romanii pe net

  • 12% dintre internauti folosesc internetul pentru a citi presaonline de mai multe ori pe zi, iar 15% o data pe zi
  • 12% dintre internauti folosesc de mai multe ori pe zi retelesociale, precum Facebook sau hi5, iar 10% o data pe zi
  • 14% dintre utilizatori intra pe forumuri zilnic pentru a citisau a scrie, iar 11% citesc sau scriu informatii pe blogurizilnic
  • 50% dintre internauti utilizeaza e-mailul si messengerul celputin o data pe zi
  • 6 din 10 romani din mediul urban folosesc internetulsaptamanal

Sursa: studiu al 360insights pentru Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO