Asesoft Net: In businessul nostru, o zi e buna cand afara incepe sa ploua

Autor: Magraon Andreea 01.04.2010

Comparatorul de preturi al companiei ShopMania a ajuns la 350.000 de clienti unici pe cele 26 de piete pe care activeaza, dar alte proiecte, printre care si intrarea in Asia, au avut rezultate sub asteptari.



Compania Asesoft Net, care ofera solutii web pentru mediul de afaceri si care gestioneaza comparatorul de preturi shopmania.ro, estimeaza o crestere a afacerilor in acest an cu 20%. Anul trecut Asesoft Net a avut o cifra de afaceri de 700.000 de euro.
"Cand vad dimineata ca ploua afara spun ca e bine. In general cand se face vremea frumoasa traficul online scade pentru ca lumea iese sa se plimbe, nu sta pe internet", a declarat Radulescu. El a argumentat ca in prezent numarul vizitatorilor online este in scadere si ca actuala perioada nu se compara cu cea de sfarsit de an.
ShopMania reprezinta aproape 80% din afacerile totale ale Asesoft Net. In cadrul firmei exista doua directii, potrivit lui Radulescu, una de dezvoltare de aplicatii web pentru clienti, in special pentru cei din afara, si portalul ShopMania. Potrivit datelor de pe www.trafic.ro, shopmania.ro a inregistrat luna trecuta 1.543.017 clienti unici, fiind pe locul doi pe site dupa www.okazii.ro, care a avut in aceeasi luna 2 milioane de vizitatori unici. www.price.ro ocupa locul trei in topul site-urilor de comert online de pe trafic.ro, cu 754.802 clienti unici in februarie. Concurenta face si Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, care le ofera contra cost clientilor care suna la serviciul de informatii "diverse" al companiei si informatii privind preturile practicate de aproximativ 300 de magazine online pentru aproximativ 20 de categorii de produse, printre care si electronice si electrocasnice.
"Acum cinci ani am facut o schimbare si am decis sa dezvolam propriile proiecte. In momentul de fata acestea, printre care si shopmania.ro, reprezinta 75-80% din businessul nostru", a argumentat seful Asesoft Net.
ShopMania functioneaza in prezent in varianta locala in 26 de tari. Investitiile totale in acest portal sunt de 400-500.000 de euro, potrivit estimarilor lui Radulescu. El a mai spus ca inregistrarea marcilor a costat 20-25.000 de euro cu toate cheltuielile aditionale.
Pe ShopMania sunt in jur de 350.000 de vizitatori unici pe zi (pe toate pietele pe care e prezenta compania). Cei mai multi vizitatori sunt din Romania, urmatoarele piete fiind Italia, Spania, Franta Polonia si Portugalia.

Cum functioneaza ShopMania
Pentru a aparea pe shopmania.ro, magazinele tre buie sa plateasca un cost pe clic, la fel ca pentru Google AdWords, sistemul de publi citate al companiei americane care detine cel mai popular motor de cautare din lume. Diferenta este ca daca cu Google AdWords se face o licitare pe un cuvant-cheie, pentru ShopMania se face pe o anumita categorie.
"Este un cost per clic. Sunt niste limite minime de la care magazinele pot porni pentru a-si achizitiona un pachet prin care pot hotari cat sunt dispusi sa plateasca pe un clic pe o anumita categorie", a declarat Radulescu. Cu cat magazinele platesc mai mult pentru un clic, vor fi pozitionate mai sus pe shopmania.ro si astfel obtin un trafic mai mare.
Suma minima licitata este in jur de 15-20 de bani. In Romania, cea mai mare suma licitata a fost de 1 leu, potrivit lui Radulescu, care a adaugat ca diferenta este mare intre Romania si celelalte state, unde se accepta din start un cost per clic de 60 de centi
(2,5 lei).
"Totul depinde de piata. Sunt categorii care au rezultate mai bune, precum cele de notebook-uri, in timp ce o categorie precum cea de carti nu se descurca atat de bine", sustine Radulescu.
Pentru 2010, Asesoft Net estimeaza o crestere a afacerilor de 20%. "Prefer sa fac estimari mai mici si sa crestem mai mult decat ne asteptam. Anul trecut am facut o estimare de 20% si am crescut mai mult decat ne asteptam, cu 25%", a argumentat seful Asesoft Net. "Ne bazam pe ShopMania", a mai spus el. Peste 65% din cifra de afaceri de anul trecut au provenit din veniturile generate de ShopMania, cel mai important portal din portofoliul companiei. In acest an, compania intentioneaza sa extinda portalul comparator de preturi in Danemarca si Norvegia.

"Gandirea europeana nu ne-a permis sa obtinem rezultate pe masura in China"
Arthur Radulescu a mai spus ca in China si Japonia, Shopmania nu are rezultatele dorite si asta din cauza diferentei de gandire. "Noi suntem europeni, avem o gandire diferita de cea asiatica si nu am reusit sa intelegem anumite lucruri care sa ne permita cresterea. E un trafic si un numar mic de utilizatori", a spus seful Asesoft.
Printre cele mai importante nume cu care lucreaza Asesoft prin portalul ShopMania se numara Amazon. Potrivit lui Radulescu, cu Amazon lucreaza prin intermediari. "In momentul de fata exista doua metode cu care lucram cu clientii. Sunt magazinele care se listeaza direct si in alte tari aceasta se face prin intermediari. Conexiunea cu marile magazine se face prin ei. Cred ca mai avem in Italia o integrare si cu cei de la eBay", a declarat seful Asesoft Net.
Asesoft Net gestioneaza si alte site-uri mai mici decat shopmania, de divertisment, precum infoportal.ro, un portal de stiri, bascalie.ro sau filmoteca.ro, care reprezinta insa numai 5-6% din tot businessul firmei. ShopMania reprezinta 75-80%, iar restul e dat de activitatea de dezvoltare de proiecte pentru clientii din afara.
Arthur Radulescu a explicat ca firma s-a aparat de criza prin reducerea costurilor si ca nu a apelat la concedieri.
"Am restrans cheltuielile, dar nu la oameni si salarii. Dimpotriva, daca la sfarsitul lui 2008 eram 20 de oameni, la sfarsitul anului trecut eram aproape 30. Am crescut si salariile, nu cu foarte mult, dar am vrut sa aratam oamenilor ca ne dezvoltam", a declarat Radulescu.

De ce stau romanii pe net

Sursa: studiu al 360insights pentru Mediafax