Asesoft Net: In businessul nostru, o zi e buna cand afara incepe sa ploua
Comparatorul de preturi al companiei ShopMania a ajuns la 350.000 de clienti unici pe cele 26 de piete pe care activeaza, dar alte proiecte, printre care si intrarea in Asia, au avut rezultate sub asteptari.
Compania Asesoft Net, care ofera solutii web pentru mediul de
afaceri si care gestioneaza comparatorul de preturi shopmania.ro,
estimeaza o crestere a afacerilor in acest an cu 20%. Anul trecut
Asesoft Net a avut o cifra de afaceri de 700.000 de euro.
"Cand vad dimineata ca ploua afara spun ca e bine. In general cand
se face vremea frumoasa traficul online scade pentru ca lumea iese
sa se plimbe, nu sta pe internet", a declarat Radulescu. El a
argumentat ca in prezent numarul vizitatorilor online este in
scadere si ca actuala perioada nu se compara cu cea de sfarsit de
an.
ShopMania reprezinta aproape 80% din afacerile totale ale Asesoft
Net. In cadrul firmei exista doua directii, potrivit lui Radulescu,
una de dezvoltare de aplicatii web pentru clienti, in special
pentru cei din afara, si portalul ShopMania. Potrivit datelor de pe
www.trafic.ro, shopmania.ro a inregistrat luna trecuta 1.543.017
clienti unici, fiind pe locul doi pe site dupa www.okazii.ro, care
a avut in aceeasi luna 2 milioane de vizitatori unici. www.price.ro
ocupa locul trei in topul site-urilor de comert online de pe
trafic.ro, cu 754.802 clienti unici in februarie. Concurenta face
si Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, care le
ofera contra cost clientilor care suna la serviciul de informatii
"diverse" al companiei si informatii privind preturile practicate
de aproximativ 300 de magazine online pentru aproximativ 20 de
categorii de produse, printre care si electronice si
electrocasnice.
"Acum cinci ani am facut o schimbare si am decis sa dezvolam
propriile proiecte. In momentul de fata acestea, printre care si
shopmania.ro, reprezinta 75-80% din businessul nostru", a
argumentat seful Asesoft Net.
ShopMania functioneaza in prezent in varianta locala in 26 de tari.
Investitiile totale in acest portal sunt de 400-500.000 de euro,
potrivit estimarilor lui Radulescu. El a mai spus ca inregistrarea
marcilor a costat 20-25.000 de euro cu toate cheltuielile
aditionale.
Pe ShopMania sunt in jur de 350.000 de vizitatori unici pe zi (pe
toate pietele pe care e prezenta compania). Cei mai multi
vizitatori sunt din Romania, urmatoarele piete fiind Italia,
Spania, Franta Polonia si Portugalia.
Cum functioneaza ShopMania
Pentru a aparea pe shopmania.ro, magazinele tre buie sa plateasca
un cost pe clic, la fel ca pentru Google AdWords, sistemul de publi
citate al companiei americane care detine cel mai popular motor de
cautare din lume. Diferenta este ca daca cu Google AdWords se face
o licitare pe un cuvant-cheie, pentru ShopMania se face pe o
anumita categorie.
"Este un cost per clic. Sunt niste limite minime de la care
magazinele pot porni pentru a-si achizitiona un pachet prin care
pot hotari cat sunt dispusi sa plateasca pe un clic pe o anumita
categorie", a declarat Radulescu. Cu cat magazinele platesc mai
mult pentru un clic, vor fi pozitionate mai sus pe shopmania.ro si
astfel obtin un trafic mai mare.
Suma minima licitata este in jur de 15-20 de bani. In Romania, cea
mai mare suma licitata a fost de 1 leu, potrivit lui Radulescu,
care a adaugat ca diferenta este mare intre Romania si celelalte
state, unde se accepta din start un cost per clic de 60 de
centi
(2,5 lei).
"Totul depinde de piata. Sunt categorii care au rezultate mai bune,
precum cele de notebook-uri, in timp ce o categorie precum cea de
carti nu se descurca atat de bine", sustine Radulescu.
Pentru 2010, Asesoft Net estimeaza o crestere a afacerilor de 20%.
"Prefer sa fac estimari mai mici si sa crestem mai mult decat ne
asteptam. Anul trecut am facut o estimare de 20% si am crescut mai
mult decat ne asteptam, cu 25%", a argumentat seful Asesoft Net.
"Ne bazam pe ShopMania", a mai spus el. Peste 65% din cifra de
afaceri de anul trecut au provenit din veniturile generate de
ShopMania, cel mai important portal din portofoliul companiei. In
acest an, compania intentioneaza sa extinda portalul comparator de
preturi in Danemarca si Norvegia.
"Gandirea europeana nu ne-a permis sa obtinem rezultate
pe masura in China"
Arthur Radulescu a mai spus ca in China si Japonia, Shopmania nu
are rezultatele dorite si asta din cauza diferentei de gandire.
"Noi suntem europeni, avem o gandire diferita de cea asiatica si nu
am reusit sa intelegem anumite lucruri care sa ne permita
cresterea. E un trafic si un numar mic de utilizatori", a spus
seful Asesoft.
Printre cele mai importante nume cu care lucreaza Asesoft prin
portalul ShopMania se numara Amazon. Potrivit lui Radulescu, cu
Amazon lucreaza prin intermediari. "In momentul de fata exista doua
metode cu care lucram cu clientii. Sunt magazinele care se listeaza
direct si in alte tari aceasta se face prin intermediari.
Conexiunea cu marile magazine se face prin ei. Cred ca mai avem in
Italia o integrare si cu cei de la eBay", a declarat seful Asesoft
Net.
Asesoft Net gestioneaza si alte site-uri mai mici decat shopmania,
de divertisment, precum infoportal.ro, un portal de stiri,
bascalie.ro sau filmoteca.ro, care reprezinta insa numai 5-6% din
tot businessul firmei. ShopMania reprezinta 75-80%, iar restul e
dat de activitatea de dezvoltare de proiecte pentru clientii din
afara.
Arthur Radulescu a explicat ca firma s-a aparat de criza prin
reducerea costurilor si ca nu a apelat la concedieri.
"Am restrans cheltuielile, dar nu la oameni si salarii. Dimpotriva,
daca la sfarsitul lui 2008 eram 20 de oameni, la sfarsitul anului
trecut eram aproape 30. Am crescut si salariile, nu cu foarte mult,
dar am vrut sa aratam oamenilor ca ne dezvoltam", a declarat
Radulescu.
De ce stau romanii pe net
- 12% dintre internauti folosesc internetul pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15% o data pe zi
- 12% dintre internauti folosesc de mai multe ori pe zi retele sociale, precum Facebook sau hi5, iar 10% o data pe zi
- 14% dintre utilizatori intra pe forumuri zilnic pentru a citi sau a scrie, iar 11% citesc sau scriu informatii pe bloguri zilnic
- 50% dintre internauti utilizeaza e-mailul si messengerul cel putin o data pe zi
- 6 din 10 romani din mediul urban folosesc internetul saptamanal
Sursa: studiu al 360insights pentru Mediafax