Business Hi-Tech

Asbis România, filiala locală a distribuitorului IT&C din Cipru, estimează o cifră de afaceri de peste 212,8 mil. lei la finalul lui 2020, plus 25%

Asbis România, filiala locală a distribuitorului IT&C...

Autor: Alexandra Cepăreanu

09.11.2020, 14:05 97

ASBIS România, subsidiara locală a distribuitorului de produse IT&C ASBIS din Cipru, estimează o creştere de circa 25% a cifrei de afaceri la finalul anului în curs, până la 212,8 milioane de lei (51,9 mil. dolari).

„Valorificând oportunităţile create de noul context social şi economic, ASBIS România şi-a menţinut obiectivul de creştere cu 25% pentru 2020, dublu faţă de ritmul de creştere al pieţei, şi este pe cale să-l îndeplinească, judecând după performanţele înregistrate pe primele 10 luni ale anului”, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.

Anul trecut, sucursala locală înfiinţată în 1998, a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri de peste 16% faţă de anul precedent, ajungând la afaceri de 170,2 mil. lei (peste 40 mil. dolari). De asemenea, profitul net al companiei a fost de aproximativ 364.700 de lei (88.900 dolari) la finalul anului trecut, în scădere cu peste 111% faţă de anul 2018, arată datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

În cadrul Asbis România lucrează circa 48 de persoane.

În ultimii doi ani, Asbis România a trecut la o structură organizatorică nouă, cu trei direcţii principale de dezvoltare: consolidarea poziţiei de top ca distribuitor de branduri globale de produse IT, cu un portofoliu care cuprinde companii precum AMD, Dell Technologies, Gigabyte, Intel, Kemp, Kingston, LG, Logitech, Microsoft, Philips, Samsung, Seagate, SonicWall, Supermicro, Ubiquiti, Vertiv, Western Digital; dezvoltarea ca furnizor de produse IT cu valoare prin creşterea nivelului de specializare a membrilor echipei; creşterea vizibilitătii pe segmentul de retail / produse consumer, atât prin dezvoltarea mărcilor proprii, Prestigio şi Canyon, cât şi prin consolidarea portofoliului cu mărci globale precum Bang & Olufsen, Logitech, Perenio şi Redmond.

„Chiar şi în condiţiile impuse de pandemia de COVID-19, mare parte din produsele distribuite au fost foarte solicitate de piaţă, mai ales datorită migrării abrupte şi masive la regimul de muncă de la distanţă.”

Astfel, în contextul în care mobilitatea forţei de muncă, accesul de la distanţă la resursele companiilor, comunicarea online şi conectivitatea au generat creşteri semnificative pentru sisteme de lucru, acces şi consum de cloud, dar şi securitate cibernetică, software de productivitate şi colaborare sau echipamente de comunicare audio-video, se arată în comunicat.

„Distribuţia de produse IT cu valoare adăugată s-a axat pe proiecte de video-colaborare şi educaţionale sau pe proiecte de infrastructură. Dezvoltarea mărcilor proprii a venit odată cu creşterea cererii de sisteme mobile şi tablete, creşterea cererii de echipamente de comunicare audio-video sau de creşterea cererii de produse de dezinfecţie şi igienizare.”

Grupul Asbis, fondat în 1990 de Sergei Kostevich, care conduce compania şi în prezent, are birouri în 27 de ţări din regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) şi un portofoliu de aproape 20.000 de clienţi în 56 de ţări. În cadrul grupului lucrează o echipă de peste 1.800 de angajaţi.

 

La nivel de grup, veniturile din vânzări sunt estimate la peste 2 miliarde de dolari la finalul anului în curs.

 

„Continuăm să privim cu ambiţie extinderea companiei şi suntem în permanenţă interesaţi de noi modalităţi prin care să putem răspunde nevoilor consumatorilor. Privim spre viitor cu optimism, să găsim mai multe nişe, produse şi pieţe noi în care să demonstrăm cele mai bune standarde ale serviciului nostru dedicat clienţilor”, a spus Sergei Kostevich, fondatorul şi directorul executiv al grupului ASBIS.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO