Business Hi-Tech

ANRCTI va controla daca operatorii mobili asigura localizarea apelurilor 112

29.11.2007, 15:55 28

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) va controla modul in care operatorii de telefonie mobila si-au respectat obligatia de a asigura accesul operatorului sistemului 112 la informatiile privind localizarea apelantului si va lua masurile legale care se impun, a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRTCI.
El a adaugat ca autoritatea de reglementare nu a fost sesizata pana in prezent cu privire la eventuale probleme intampinate in ceea ce priveste furnizarea informatiilor de localizare a apelantului.
"Ca urmare a sesizarii Comisiei Europene, autoritatea va investiga in perioada urmatoare modul de indeplinire de catre operatori a obligatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului 70/2006", a mai spus Georgescu.
Prin aceasta ordonanta, li s-a impus obligatia furnizorilor de retele publice de telefonie de a pune la dispozitia Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta informatii privind localizarea apelantului pentru toate apelurile de urgenta catre numarul unic 112, in masura in care acest lucru este tehnic posibil.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a precizat ca retelele de telefonie fixa permit afisarea locului de unde este apelat numarul 112, dar operatorii de telefonie mobila nu transmit aceasta informatie.
Reprezentantii STS au afirmat ca Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 nu este implementat pentru retelele de telefonie mobila deoarece informatiile nu sunt transmise de operatori catre 112.
Drept raspuns, Orange Romania a anuntat ca lucreaza la implementarea unor solutii tehnice complexe pentru ca reteaua de comunicatii sa permita localizarea apelantilor la numarul unic de urgenta 112. "La ora actuala, echipa tehnica lucreaza impreuna cu operatorul serviciului 112, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, pentru implementarea capabilitatii de localizare a apelantilor 112. Aceasta insa presupune solutii tehnice complexe, iar in momentul de fata se depun eforturi sustinute pentru a oferi cat mai curand clientilor posibilitatea de a fi localizati in cazul apelurilor de urgenta", declarat Dorin Odiatiu, directorul pentru afaceri internationale si interconectare al companiei. De asemenea, Cosmote Romania a precizat ca detine posibilitatile tehnice si furnizeaza permanent, conform legislatiei, toate informatiile pe care autoritatile le solicita, au declarat reprezentantii operatorului.
Pana la inchiderea editiei, reprezentantii Vodafone Romania nu au luat o pozitie oficiala cu privire la decizia ANRTCI.
Comisia Europeana a lansat miercuri procedura de infringement impotriva Romaniei in legatura cu apelul de urgenta 112 si a chemat Polonia si Letonia in fata Curtii de Justitie in acelasi caz, in vederea asigurarii unei bune functionari a sistemului comunitar de ajutor in cele trei tari.
Legislatia comunitara in materie de telecomunicatii impune statelor membre sa se asigure ca serviciile de urgenta sunt accesibile gratuit, formand numarul de urgenta unic european 112. Statele membre trebuie sa garanteze, de asemenea, ca operatorii de telecomunicatii furnizeaza serviciilor de urgenta informatiile privind localizarea apelantului pentru apelurile catre numarul 112.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO