Business Hi-Tech

Andreas Elsner, directorul executiv comercial rezidenţial al Telekom România - care s-a remarcat prin produse precum Smart Wi-Fi şi Smart TV Stick, campaniile comerciale neobişnuite şi comentariile ultra-directe şi acide despre competiţie, pleacă din companie după patru ani. El deţine şi propriul start-up, Fr3e

Andreas Elsner, austriacul care a preluat în toamna anului 2018 poziţia de director comercial rezidenţial a grupului Telekom România, şi care s-a remarcat în cei patru ani petrecuţi la Bucureşti atât prin lansarea unor produse simple care au acumulat sute de mii de clienţi â precum Smart TV Stick sau Smart Wi-Fi dar şi pentru campaniile comerciale neobişnuite, apariţiile de la conferinţele de presă transformate în show-uri dar şi comentariile ultra-directe şi acide despre competiţie, îşi va încheia la finele acestei luni mandatul în cadrul grupului, au declarat pentru ZF surse din industrie.

“Andreas Elsner îşi va încheia mandatul la finele lunii august la Telekom România. Compania va numi un alt director pe acest segment”, au spus sursele pentru ZF.
Elsner, care deţine o diplomă în Marketing, Publicitate şi Vânzări la Universitatea de Economie şi Administrare a Afacerii din Viena, are şi un proiect personal, start-up-ul Fr3e, care dezvoltă o soluţie de a livra servicii de comunicaţii finanţate prin publicitate, atât pentru operatori de telefonie mobilă “clasici” cât şi pentru operatori virtuali de telefonie mobilă (MVNO).
Telekom România este în plin proces de pregătire pentru funcţionarea doar pe segmentul de telefonie mobilă în contextul vânzării diviziei fixe către Orange, iar noul CEO al Telekom România Mobile - Dina Tsybulskaya - este în proces de formare a noii echipe de conducere.

Andreas Elsner a şocat piaţa locală de telecom încă de la prima sa apariţie la o conferinţă de presă, în anul 2018, când a aruncat pe jos la propriu cu oferta unui rival - Orange România, într-o intervenţie în completă contradicţie cu stilul foarte rezervat, politicos practicat de operatorii de pe piaţa locală de comunicaţii, în care regula nescrisă este că orice comentariu negativ la adresa competitorilor poate fi făcut doar prin aluzii, şi fără a-i numi. De la prima sa apariţie însă Elsner a schimbat regulile. Atunci el a adus în faţa media două panouri cu oferte pentru achiziţia unui smartphone, oferte selectate în aşa fel încât oferta operatorului rival să fie mai mare cu aproape 500 de euro. “De ce naiba ar plăti cineva un preţ mai mare cu 470 de euro?”, a clamat atunci Elsner, aruncând apoi pe jos pancarta pe care era afişată oferta companiei rivale.

Cu stilul său de showman, parcă importat de pe piaţa americană, Elsner a făcut permanent o notă distinctă pe piaţă - atât prin comentarii (uneori chiar la adresa propriului grup) cât şi prin mişcările comerciale.

În februarie 2020 el spunea într-un interviu pentru ZF: “Cred că este important ca atunci când eşti sub presiune, şi noi suntem sub presiune, să fii creativ şi trebuie să faci lucruri pe care poate alt operator nu le-ar face, trebuie să te asiguri că schimbi câmpul de luptă”.

Printre mutările neobişnuite făcute de Elsner, care aduseseră aproape 200.000 de clienţi pentru Telekom până la finele anului 2019 s-au numărat o cartelă preplătită cu acces la resurse nelimitate vândută prin mai mult de 2.000 de supermarketuri la nivel naţional - şi care poate fi transformată în abonament fără nicio vizită în magazinele Telekom; şi o soluţie bazată pe un router care se conectează la reţeaua mobilă 4G şi asigură acces nelimitat la net prin cablu şi Wi-fi. Cele două produse, care nu aveau corespondent în oferta principalilor rivali din piaţă, s-au vândut peste aşteptări. Un alt produs lansat sub coordonarea lui Elsner a fost Smart TV Stick, serviciu de televiziune online livrat prin intermediul unei aplicaţii mobile, şi care este disponibil la pachet cu un echipament de la Google care permite redarea conţinutului de pe telefon direct pe ecranul televizorului - atât a posturilor TV din aplicaţia Telekom cât şi a celui din platforme precum HBO, Facebook, Netflix sau YouTube sau stocat direct pe dispozitiv.

O altă lovitură a echipei conduse de Elsner  fost “recrutarea” lui Ghiţă, ciobanul din Sibiu care a devenit în urmă cu 8 ani de zile unul dintre cele mai cunoscute personaje din piaţa locală de publicitate după ce a devenit imaginea campaniilor derulate de operatorul de telefonie mobilă Vodafone. „Ghiţă Ciobanul“ a rămas de atunci celebru pe reţelele sociale cu conturi care au sute de mii de fani. În noile spoturi pentru Telekom Ghiţă vorbea de beneficiile portării la Telekom, unde “a scăpat de facturile mari şi limitările de tot felul de la fostul operator”.

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.