Business Hi-Tech

Analiză MerchantPro: Black Friday s-a transformat dintr-o zi într-o săptămână de reduceri, ceea ce a dus la o creştere a comenzilor comparativ cu 2022

Arthur Rădulescu, CEO, MerchantPro: Vânzările au crescut cu 13,5%, indicând o creştere solidă a cheltuielilor consumatorilor.

Arthur Rădulescu, CEO, MerchantPro: Vânzările au crescut cu 13,5%, indicând o creştere solidă a cheltuielilor consumatorilor.

Autor: Ioana Nita

15.11.2023, 12:00 174

Evenimentul de shopping Black Friday, care în mod tradiţional în SUA are loc vinerea după Ziua Recunoştinţei (Thanksgiving), s-a transformat în România dintr-o zi de reduceri într-o săptămână de reduceri pentru majoritatea comercianţilor, ceea ce a dus anul acesta la comenzi mai mari decât în 2022, potrivit unei analize realizate de platforma de e-commerce MerchantPro pe un eşantion de aproape 1.000 de magazine online locale. În ziua de vineri, 10 noiembrie, vânzările au stagnat, atât din perspectiva numărului de tranzacţii, dar şi a valorii acestora, însă la nivelul întregii săptămâni, marti - luni (7-13 noiembrie), vânzările au crescut cu 13,5%, iar numărul comenzilor plasate cu 10%.

Cea mai bună zi comparativ cu zilele din Black Week 2022 a fost sâmbătă, 11 noiembrie, plus 20% ca număr de tranzacţii şi plus 36% din perspectivă valorică. „Comportamentul de achiziţie din acest an este schimbat, efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât şi după, spre weekend şi Cyber Monday. În termeni de performanţă generală, săptămâna Black Week a înregistrat o creştere de 10% în numărul total de tranzacţii comparativ cu săptămâna Black Friday a anului precedent. Vânzările au crescut cu 13,5%, indicând o creştere solidă a cheltuielilor consumatorilor. Fenomenul interesant este că extinderea perioadei de reduceri a dat ocazia clienţilor să analizeze mai în detaliu ofertele, în final alegând să cheltuie mai mult. Este un semnal că avem acum un cumpărător mai matur şi mai raţional, care nu mai cumpără impulsiv”, a menţionat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, platformă SaaS de e-commerce pe care funcţionează peste 2.000 de magazine locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO